Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Kampanjer som bedrer punktligheten

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Kampanjer som bedrer punktligheten"— Utskrift av presentasjonen:

1 Kampanjer som bedrer punktligheten
Innlegg på Jernbaneverkets punktlighetsseminar Trafikkdirektør NSB Persontog Øystein Risan

2 Innhold Effektive stasjonsopphold Toglengdeskilt
Sonemerking på plattform Skjermanvisere Plassering av konduktør Holdningskampanje kunder Sammenheng med punktlighet

3 Effektive stasjonsopphold
Effektive stasjonsopphold består av tre deler: Konduktørens plassering ved stasjonsopphold Togets plassering ved plattform Kundeatferd Effektive stasjonsopphold- et internt tiltak for å bedre punktligheten

4 TOGLENGDESKILT SKILT BENYTTES MED… 50 m 85 m 110 m 130 m 155 m 170 m

5 Togets plassering ved plattform

6 Lillestrøm Toglengdeskilt

7 Skjermanvisere og sektormerking på utvalgte stasjoner

8 STATUS I ESO-PROSJEKTET (JBV)
I tillegg ble det innført ESO-merking på Oslo S, Nationaltheatret, Lillestrøm og Holmlia i 2013.

9 Holdningskampanje

10 Sammenligning resultater i januar og mai 2014 Pr. stasjon
Oslo S Nationaltheatret Lillestrøm Januar Mai Andel av tog som stopper ihht toglengdeskilt 95 % 93 % 27 % 76 % 71 % Andel av konduktører som er plassert slik at han/ hun har kontroll på kundestrøm 100 % 72 % 91 % 88 % 80 % Hvorav andel av konduktører som er plassert ved betjent vogn 64 % N/A 0 % 63 % 5 %

11 Resultater av innføring av toglengdeskilt
Rapport fra The Railway Consultancy Ltd

12 Totalpunktlighet: Endestasjonspunktlighet m/delvis innstillinger
Totalpunktlighet: Endestasjonspunktlighet m/delvis innstillinger. Kilde: Trafikk.nsb.no

13 Operatøravhengig punktlighet: Punktlighet isolert fra andre forsinkelser enn de med årsak i NSB. Utregning: 1-((100 % - nåværende punktlighetsnivå)*andelen av forsinkelsestimer NSB har årsaksansvaret for)

14


Laste ned ppt "Kampanjer som bedrer punktligheten"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google