Laste ned presentasjonen
1
Kampanjer som bedrer punktligheten
Innlegg på Jernbaneverkets punktlighetsseminar Trafikkdirektør NSB Persontog Øystein Risan
2
Innhold Effektive stasjonsopphold Toglengdeskilt
Sonemerking på plattform Skjermanvisere Plassering av konduktør Holdningskampanje kunder Sammenheng med punktlighet
3
Effektive stasjonsopphold
Effektive stasjonsopphold består av tre deler: Konduktørens plassering ved stasjonsopphold Togets plassering ved plattform Kundeatferd Effektive stasjonsopphold- et internt tiltak for å bedre punktligheten
4
TOGLENGDESKILT SKILT BENYTTES MED… 50 m 85 m 110 m 130 m 155 m 170 m
5
Togets plassering ved plattform
6
Lillestrøm Toglengdeskilt
7
Skjermanvisere og sektormerking på utvalgte stasjoner
8
STATUS I ESO-PROSJEKTET (JBV)
I tillegg ble det innført ESO-merking på Oslo S, Nationaltheatret, Lillestrøm og Holmlia i 2013.
9
Holdningskampanje
10
Sammenligning resultater i januar og mai 2014 Pr. stasjon
Oslo S Nationaltheatret Lillestrøm Januar Mai Andel av tog som stopper ihht toglengdeskilt 95 % 93 % 27 % 76 % 71 % Andel av konduktører som er plassert slik at han/ hun har kontroll på kundestrøm 100 % 72 % 91 % 88 % 80 % Hvorav andel av konduktører som er plassert ved betjent vogn 64 % N/A 0 % 63 % 5 %
11
Resultater av innføring av toglengdeskilt
Rapport fra The Railway Consultancy Ltd
12
Totalpunktlighet: Endestasjonspunktlighet m/delvis innstillinger
Totalpunktlighet: Endestasjonspunktlighet m/delvis innstillinger. Kilde: Trafikk.nsb.no
13
Operatøravhengig punktlighet: Punktlighet isolert fra andre forsinkelser enn de med årsak i NSB. Utregning: 1-((100 % - nåværende punktlighetsnivå)*andelen av forsinkelsestimer NSB har årsaksansvaret for)
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.