Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Kampanjer som bedrer punktligheten Innlegg på Jernbaneverkets punktlighetsseminar 27.11.2014 Trafikkdirektør NSB Persontog Øystein Risan.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Kampanjer som bedrer punktligheten Innlegg på Jernbaneverkets punktlighetsseminar 27.11.2014 Trafikkdirektør NSB Persontog Øystein Risan."— Utskrift av presentasjonen:

1 Kampanjer som bedrer punktligheten Innlegg på Jernbaneverkets punktlighetsseminar Trafikkdirektør NSB Persontog Øystein Risan

2 Innhold 1.Effektive stasjonsopphold 2.Toglengdeskilt 3.Sonemerking på plattform 4.Skjermanvisere 5.Plassering av konduktør 6.Holdningskampanje kunder 7.Sammenheng med punktlighet

3 Effektive stasjonsopphold Effektive stasjonsopphold består av tre deler: 1.Konduktørens plassering ved stasjonsopphold 2.Togets plassering ved plattform 3.Kundeatferd Effektive stasjonsopphold- et internt tiltak for å bedre punktligheten

4 SKILTBENYTTES MED… 50 m 85 m 110 m 130 m 155 m 170 m 220 m TOGLENGDESKILT

5 Togets plassering ved plattform

6 Lillestrøm Toglengdeskilt

7 Skjermanvisere og sektormerking på utvalgte stasjoner Skjermanvisere Sektormerkin g

8 STATUS I ESO-PROSJEKTET (JBV) I tillegg ble det innført ESO-merking på Oslo S, Nationaltheatret, Lillestrøm og Holmlia i 2013.

9 Holdningskampanje

10 Sammenligning resultater i januar og mai 2014 Pr. stasjon Oslo SNationaltheatretLillestrøm JanuarMaiJanuarMaiJanuarMai Andel av tog som stopper ihht toglengdeskilt95 %93 %27 %76 %95 %71 % Andel av konduktører som er plassert slik at han/ hun har kontroll på kundestrøm100 %72 %91 %88 %80 %100 % Hvorav andel av konduktører som er plassert ved betjent vogn64 %N/A0 %63 %5 %N/A

11 Resultater av innføring av toglengdeskilt Rapport fra The Railway Consultancy Ltd

12 Totalpunktlighet: Endestasjonspunktlighet m/delvis innstillinger. Kilde: Trafikk.nsb.no

13 Operatøravhengig punktlighet: Punktlighet isolert fra andre forsinkelser enn de med årsak i NSB. Utregning: 1-((100 % - nåværende punktlighetsnivå)*andelen av forsinkelsestimer NSB har årsaksansvaret for)

14


Laste ned ppt "Kampanjer som bedrer punktligheten Innlegg på Jernbaneverkets punktlighetsseminar 27.11.2014 Trafikkdirektør NSB Persontog Øystein Risan."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google