Laste ned presentasjonen
1
Pedagogisk pleieplan i forhold til ”case” løsning
Læringsmålet er at studenten kan gjøre rede for kunnskaper i grunnleggende sjukepleie, anatomi/fysiologi og microbiologi/hygiene, etikk og kommunikasjon Kunnskap om ped.pleieplan som oppgaveløsningsmetode Forberedelse til eksamen
2
Forside (navn på oppgaven/case)
Kullnummer Studieår, semester Gruppenummer Navn på gruppemedlemmene Navn på veileder Navn på studiested
3
Innholdsliste 1.0 Innledning………………………….side 1 2.0 Datasamling
3.0 Formulering av pasientproblem 4.0 Valg av pasientproblem 4.1 Problem1 4.2 Problem2 5.0 Evaluering 6.0 Konklusjon 7.0 Litteraturliste
4
Innledning Mål for oppgaven Presentasjon av pasient/situasjon
Evt. tidsperiode/avgrensing Sykepleieteori – definisjon/metode Sykepleieprosessen som metode Menneskesyn
5
datasamling Data Problem 15 funksjonspmråder:
6
V. Hendersons grunnleggende behov skrevet på en enklere måte
1.blodomløp 2.pust 3.bevissthet/sanser 4.smerte/ubehag 5.ernæring/væske 6.urin/avføring 7.hud/stell/hygiene 8.livssyn/verdier 9.informasjon 10.misbruk 11.boforhold/økonomi 12.psykisk 13.sosial fungering 14.aktivitet/interesser 15.søvn/kvile/velvære
7
Formulering av pasientproblem
Problemoversikt – liste Pasientens ressurser Problemprioriteringer
8
Valg av pasientproblem
Sykepleiefaglige vurderinger (nødvendige fagkunnskaper, data om pas, årsak til problemet, konsekvenser/komplikasjoner til problemet, begrunne tiltak, vurdering av mål) Mål (nåtid, pasientsentrert og konkret) Tiltak (konkret beskrivelse av sykepleiehandling)
9
Evaluering Evaluere hvert problem i forhold til mål
Om målet er nådd – behovet dekket/problemet løst Om tiltak er utført- evt hvorfor ikke Årsaken til at situasjonen ble slik
10
Konklusjon Vurdering av faglig og personlig (studentens) utbytte
11
Litteraturliste Eksempelvis:
Kristoffersen N. J. (1996) Generell sykepleie 3. Universitetsforlaget AS. Oslo Alfabetisk orden
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.