Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Marketing BMW – M5. Vårt mål med oppgaven er: -Hvorfor selges det ikke flere av denne bilen i Norge? -Hva kjennetegner dem få som kjøper en slik bil?

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Marketing BMW – M5. Vårt mål med oppgaven er: -Hvorfor selges det ikke flere av denne bilen i Norge? -Hva kjennetegner dem få som kjøper en slik bil?"— Utskrift av presentasjonen:

1 Marketing BMW – M5

2 Vårt mål med oppgaven er: -Hvorfor selges det ikke flere av denne bilen i Norge? -Hva kjennetegner dem få som kjøper en slik bil? -På hvilken måte markedsføres bilen i dag?

3 Markedssegmentering -Folk med lederjobber og dermed også høy inntekt. -Folk som vektlegger komfort, kvalitet, luksus. -Folk som er opptatt av status. -Folk med en M5 har gjerne flere biler, stort hus og stor kapital til å kjøpe det de måtte ønske. -Folk som ønsker å kombinere sport med luksus og ergonomi.

4 Posisjonering -BMW M5 befinner seg i en liten nisje og kan derfor utnytte dette ved å prise bilen høyt -Mercedes E63 AMG og Audi RS6 er konkurrentene til BMW M5 -Det selges færre enn 20 stk. av disse 3 modellene til sammen i Norge hvert år

5 Reposisjonering/forsterkning av det utviklede produkt Dette fikser du eirik

6 Markedsføringsprogram Satse mer på aviser som Finansavisen, Kapital osv.


Laste ned ppt "Marketing BMW – M5. Vårt mål med oppgaven er: -Hvorfor selges det ikke flere av denne bilen i Norge? -Hva kjennetegner dem få som kjøper en slik bil?"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google