Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertBenjamin Paulsen Endret for 8 år siden
1
Marketing BMW – M5
2
Vårt mål med oppgaven er: -Hvorfor selges det ikke flere av denne bilen i Norge? -Hva kjennetegner dem få som kjøper en slik bil? -På hvilken måte markedsføres bilen i dag?
3
Markedssegmentering -Folk med lederjobber og dermed også høy inntekt. -Folk som vektlegger komfort, kvalitet, luksus. -Folk som er opptatt av status. -Folk med en M5 har gjerne flere biler, stort hus og stor kapital til å kjøpe det de måtte ønske. -Folk som ønsker å kombinere sport med luksus og ergonomi.
4
Posisjonering -BMW M5 befinner seg i en liten nisje og kan derfor utnytte dette ved å prise bilen høyt -Mercedes E63 AMG og Audi RS6 er konkurrentene til BMW M5 -Det selges færre enn 20 stk. av disse 3 modellene til sammen i Norge hvert år
5
Reposisjonering/forsterkning av det utviklede produkt Dette fikser du eirik
6
Markedsføringsprogram Satse mer på aviser som Finansavisen, Kapital osv.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.