Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Hjemmeoppgave 2 Markedstørrelse Til fredag 15.2. Markedsstørrelse Sikrere beslutningsgrunnlag, styrke forretningsplan og argumenter ovenfor investorer.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Hjemmeoppgave 2 Markedstørrelse Til fredag 15.2. Markedsstørrelse Sikrere beslutningsgrunnlag, styrke forretningsplan og argumenter ovenfor investorer."— Utskrift av presentasjonen:

1 Hjemmeoppgave 2 Markedstørrelse Til fredag 15.2

2 Markedsstørrelse Sikrere beslutningsgrunnlag, styrke forretningsplan og argumenter ovenfor investorer. Dokumenterer behov og kjøpsvillighet Mulighetene å lykkes kommersielt, men også om det eksisterer konkurrenter. Ingen konkurrenter= ingen marked?

3 Eksempel: Daglig forbruk av bleier i Norge. 4,45 millioner innbyggere 2,5 år brukstid av bleie/78,5 år snittlevealder (4,45m/78,5x2,5) bleiebrukere Demografiske justeringer: bleier pr. dag Bleieforbruk:

4 Antall bleiepakker: pakker pr.dag SSB: bleiepakker pr.dag (faktiske tall) Størrelse i kroner (1,4 NOK pr. dag) Utvikling?

5 Til imorgen Finn størrelsen i penger før et gitt produkt i: –Norge –Europa Hvilke er de 3 viktigste aktørene? Markedsutvikling? -Tall, trender, synkende eller voksende Kilder –Bransjemagasin, bransjeorganisasjoner, bedrifters årsrapporter & hjemmesider, statistikk fra Statistisk Sentralbyrå eller EU...

6 2-3 personer per gruppe 4 min (ppt.) Velg mellom: - Solceller - MP3-spiller -Digitale høreapparater -Frust -Selvvalgt


Laste ned ppt "Hjemmeoppgave 2 Markedstørrelse Til fredag 15.2. Markedsstørrelse Sikrere beslutningsgrunnlag, styrke forretningsplan og argumenter ovenfor investorer."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google