Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Markedsføringsplan Navn
2
Markedssammendrag Marked: fortid, nåtid og fremtid
Markedssammendrag Marked: fortid, nåtid og fremtid Gjennomgå endringer i markedsandel, lederskap, aktører, markedsendringer, kostnader, prising og konkurranse
3
Produktdefinisjon Beskriv produktet eller tjenesten som markedsføres
Produktdefinisjon Beskriv produktet eller tjenesten som markedsføres
4
Konkurranse Det konkurransepregede miljøet
Konkurranse Det konkurransepregede miljøet Gi en oversikt over produktkonkurrenter og deres sterke og svake sider Plasser hver konkurrents produkt mot det nye produktet
5
Plassering Plassering av produkt eller tjeneste Forbrukerløfte
Plassering Plassering av produkt eller tjeneste Uttalelse som klart definerer produktet i markedet og mot konkurransen over tid Forbrukerløfte Uttalelse som sammenfatter fordelen ved produktet eller tjenesten for forbrukeren
6
Kommunikasjonsstrategier
Kommunikasjonsstrategier Meldinger etter bruker demografi
7
Pakking og fullbyrdelse
Pakking og fullbyrdelse Produktpakking Diskuter formfaktor, prising, utseende og strategi Diskuter oppfyllelsessaker for elementer som ikke sendes direkte med produktet Varers inntakskost Oppsummer varenes inntakskost og stykkliste på høyt nivå
8
Lanseringsstrategier
Lanseringsstrategier Lanseringsplan Hvis produktet annonseres Kampanjebudsjett Lever reservemateriale med detaljert budsjettinformasjon for gjennomgang
9
PR Strategi og gjennomføring PR-strategier Høydepunkter i PR-planer
PR Strategi og gjennomføring PR-strategier Høydepunkter i PR-planer Ha ekstra PR-plan, inkludert lederkalendre, foredrag, konferanseplaner, osv.
10
Reklame Strategi og gjennomføring Oversikt over strategi
Reklame Strategi og gjennomføring Oversikt over strategi Oversikt over media og tidsberegning Oversikt over reklameutgifter
11
Andre reklamefremstøt
Andre reklamefremstøt Direkte markedsføring Oversikt over strategi, hjelpemidler og tidsberegning Oversikt over responsmål, mål og budsjett Tredjeparts markedsføring Felles markedsføringsarrangementer med andre firmaer Markedsføringsprogrammer Andre reklameprogrammer
12
Prising Prising Policyer
Prising Prising Sammenfatt bestemt prising eller bestemte prisstrategier Sammenlign med lignende produkter Policyer Sammenfatt policy som er relevant for å forstå viktige prisspørsmål
13
Distribusjon Distribusjonsstrategi Distribusjonskanaler
Distribusjon Distribusjonsstrategi Distribusjonskanaler Sammenfatt distribusjonskanaler Distribusjon per kanal Vis plan for hvilken prosentandel av distribusjon som skal utføres av hver kanal – et sektordiagram kan være nyttig
14
Vertikale markeder/segmenter
Vertikale markeder/segmenter Vertikale markedsmuligheter Diskuter bestemte markedssegmentmuligheter Behandle distribusjonsstrategier for disse markedene eller segmentene Behandle bruk av partnerroller til tredjeparter i distribusjon til vertikale markeder
15
Internasjonalt Internasjonal distribusjon Internasjonal prisstrategi
Internasjonalt Internasjonal distribusjon Behandle distribusjonsstrategier Diskuter spørsmål som er spesifikke for internasjonal distribusjon Internasjonal prisstrategi Lokaliseringsspørsmål Fremhev krav for lokale produktvariasjoner
16
Suksessformularer Mål for første år Mål for flere år
Suksessformularer Mål for første år Mål for flere år Mål for suksess/fiasko Krav til suksess
17
Tidsplan Høydepunkt i 18 måneders tidsplan Tidsberegning
Tidsplan Høydepunkt i 18 måneders tidsplan Tidsberegning Isoler tidsberegningsavhengigheter som er avgjørende for suksess
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.