Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon av Requirements Modelling Gruppe K3 – Alfa Romeo.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Presentasjon av Requirements Modelling Gruppe K3 – Alfa Romeo."— Utskrift av presentasjonen:

1 Presentasjon av Requirements Modelling Gruppe K3 – Alfa Romeo

2 Agenda Context Diagram System Boundary Model System Scenario Model Subsystem Grouping Model Non Functional Requirements

3 Context Diagram

4 System Boundary Model

5 Use-case 1Set up contract Priority1 GoalRedusere administrative kostnader ActorsMarket department, AJB Min-Max Service Pre-conditionsMarkedsavdelingen må ha laget prognoser for kommende kjøpsperiode. Disse tallene ligger til grunn for å kalkulerere et hensiktsmesssig minimum og maksimum lagerbeholdningsnivå som inngår i kontrakten. Alfa Romeo er registrert som bruker av tjenesten (AJB Min-Max Service) og har fått tildelt brukernavn og passord. Post-conditionsKontrakt må være inngått med AJB Min-Max Service før tjenesteyteren kan gjøre innkjøp på vegne av Alfa Romeo som et ledd i SCM-programmet. FaçadeaddProductId(), addMinLevel(), addMaxLevel(), addDuration(), addCheckFrequency(), addMinPrice(), addMaxPrice() Quality requirementsAJB Min-Max Service må være tilgjengelig 24 timer i døgnet. Forbindelsen mellom Alfa Romeo og AJB Min-Max må være sikker, f.eks HTTPS. ScenarioAdministrasjon av kontrakter (nytegning/oppdatering) skjer med et web-grensesnitt eller en rik klient gitt av AJB Min-Max Service DescriptionStepAction 1Logg på AJB Min-Max Service 2Fyll inn produktid på ønsket produkt 3Fyll inn attributtene:  min og maks lagernivå  kontraktens varighet  hyppighet på lagersjekk  øvre og nedre prisgrense 4Bekreft registrering eller oppdatering

6 Use-case 6Validate freight letter Priority1 GoalEffektivisere logistikkrutiner ActorsInventory department Pre-conditionsOrdrebeskrivelse må være tilgjengelig i systemet (fra ordreavdelingen) og fraktseddelen bør kunne overføres elektronisk ved leveranse fra transportøren. Disse to dokumentene brukes til å validere den opprinnelige ordren mot faktisk levert vare. Post-conditionsVed normal flyt vil man informere Order department om ankommet varer og deretter oppdateres Inventory Database automatisk. Dersom det er feil i fraktseddelen, kan varene returneres. Dersom det er mangler kan varene beholdes men det må bli gitt beskjed til Order department om mangelen. Ved sistnevnte tilfellet vil databasen oppdateres med det antallet fraktseddelen anga. FaçadescanGoods(), updateDatabase(), informOrderDep() Quality requirementsDet er viktig at feil/mangler oppdages slik at databasen til enhver tid er oppdatert siden AJB Min- Max Service utfører bestillinger basert på denne informasjonen. ScenarioMottak av varer vil foregå i lager avdelingen og en ansvarlig vil motta fraktseddel på sin PDA før han/hun trigger den automatiske valideringen. Denne personen er også ansvarlig for å foreta operasjoner som kan oppstå ved feil. DescriptionStepAction 1Skanne varer 2Overfør fraktseddel til PDA. 3Start validering 4Sjekk valideringsresultat 5Use case nr. 7 utføres 6Systemet utfører use case nr.8

7 Subsystem Grouping Model

8 Non Functional Requirements Effektivitet Tilgjengelighet Pålitelighet Sikkerhet Brukbarhet Portabilitet Leveranse

9 Spørsmål?


Laste ned ppt "Presentasjon av Requirements Modelling Gruppe K3 – Alfa Romeo."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google