Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertJakob Gustavsen Endret for 9 år siden
1
Integrasjon av distribusjons- kanaler og personifisering av kommunikasjon Peder Inge Furseth Institutt for innovasjon og økonomisk organisering, BI Sandvika
2
Problemstilling: I hvilken grad driver tradisjonelle handelsbedrifter lønnsom internett- handel, og hvorfor driver noen bedrifter lønnsomt og andre ikke?
3
Hovedmål: integrere en tradisjonell kanal med internett øke bedriftenes grad av personifisering videreutvikle nettverk av bedrifter utvikle lojalitet hos kundene bidra til effektivisering av bedriftene formidle resultater, kommentere næringspolitiske saker
4
13 bedrifter deltar 2002-2004 Norli Gruppen (vertsbedrift) SAS Color Line Vinmonopolet Spaceworld XXL Mester Grønn Gjensidige NOR VISA Norge Sparebanken Hedmark Netaxept Posten Norge, logistikk Jotun
5
Arbeidsmåter 10-12 møter i året utveksling av erfaringer bedrifter i noe ulik fase og ulike fokus innsamling av data på tvers av bransjer fokusgruppe-intervjuer av kunder av hver av deltagerbedriftene i juni nær kontakt med Oxford University Elliot:B2C e-commerce strategies & models
6
Videre arbeid Følger multi-kanal prosessen i Norli nært bruker denne prosessen som case lage publikasjon fra Norli til november større og bredere publikasjon sommer 2004 kvantitativ undersøkelse vinteren 2003/2004 seminar-dag i midten av januar 2004 fagartikler undertegnede + en vit.ass full tid 10 mnd
7
Bredere tema: innovasjon Innovasjon i tjenesteytende næringer er det gjort lite forskning på salg over internett kan sees som en slik innovasjon tjenesteytende næring som den største i tiden fremover (ca 65% av sysselsetting i OECD) dette prosjektet kan lede over i et bredere prosjekt om innovasjon og tjenester
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.