Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Hovedprosjekt 40E Knut-Håvard Olsen Service Management Improvement Ventelo.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Hovedprosjekt 40E Knut-Håvard Olsen Service Management Improvement Ventelo."— Utskrift av presentasjonen:

1 Hovedprosjekt 40E Knut-Håvard Olsen Service Management Improvement Ventelo

2 600 ansatte Hostingavdeling med ca. 20 ansatte Har en lang historie. KpnQwest, Catch SP, EUnet, Catch Communications, EUnet (igjen), Comnet, Ventelo Comnet, Ventelo Norge og Ventelo Bedrift Ca. 600 servere. Overvåkes 24/7 IMC, Incident Management Center

3 Oppgaven Service Management Improvement Forbedring av driftsrutinene Kartlegg og analyser dagens rutiner Lag en liste over tiltak Implementer ett tiltak

4 Metode Konsentrert jobbing I Oslo fra januar – mars Forutsetninger = 0 Ustrukturert Metode Strukturert Metode

5 Analyse Avdelingens struktur Rutiner for saksbehandling Støtteverktøy Saksbehandling Overvåking Dokumetasjon

6 Resultat Ingen kontinuitet i arbeidet Ingen dokumenterte rutiner Ingen kvalitetskontroll Mangelfullt dokumentasjons-system

7 Tiltak Oppheve turnusordning Nyansettelser Opplæring av nyansatte Dokumentere rutiner Forbedre saksbehandlingsverktøy Nytt dokumentasjons-system Rutiner for dokumentasjon

8 Hva ble gjennomført? Alt Mitt tiltak: rutiner Videre arbeid 1.juni


Laste ned ppt "Hovedprosjekt 40E Knut-Håvard Olsen Service Management Improvement Ventelo."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google