Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertHannah Holter Endret for 9 år siden
1
HPR 56 - Cross Platform Gaming Server Av Bjørn Haugen, og Hans Kristian Hovland
2
Agenda Om telenor og det aktuelle prosjektet. Hvorfor valgte vi denne oppgaven? Problemstilling? Valg av utviklingspatform, torque eller unity? Målene vi satte oss, er dette mulig å gjennomføre? Revisjon av prosjekt-mål og problemstilling. Gjennomføring
3
Kort om oppdrasgiver Telenor er en Norsk bedrift med 130 millioner kunder på verdensbasis. De fokuserer på vekst og volummarginer.
4
Hvorfor valgte vi denne oppgaven? Spennende og nytenkende. Ekstern oppdragsgiver. Tidligere erfaringer og kunnskaper.
5
Problemstilling Forskjellige teknologiske muligheter Oppsett av server og testing Skalering, båndbredde og hardware
6
Valg av utviklings plattform Unity 3D – Mac basert u. miljø – Integrert nettverkslag – Brukervennelig – Ny, fortsatt under utvikling Torque – Windows/Linux basert – Åpen kildekode – Billig – Gammelt og godt utprøvd – Finnes masse kompetente utviklere
7
Målene vi satte oss, er dette mulig å gjennomføre`? Spillet som serverene skal skaleres etter finnes ikke enda, vanskelig å forutse systemkravene. Finnes ikke tilgang på spill for bruk i testingen. Koblingen mellom mobil og data ligger langt utenfor våres programmeringskunnskaper. Vanlig fremmgangsmåte for å finne ut hardware og båndbredde krav, er å utvikle en prototype av spillet først.
8
Revisjon av prosjekt-mål og problemstillinger Prosjekt-mål Finne en serverarkitektur, god ytelse og sikkert Valg av overvåkings verktøy Utvikling av teoretiske grenseverdier Problemstillinger Hva er mulig å gjennomføre? Serverarkitektur Sikkerhet Overvåking Teoretiske grenseverdier for servere Databaser, SQL? Tomcat og Apache?
9
Gjennomføring Arkitektur Sikkerhet Ytelse Epost og Database tjenester Overvåking Grenseverdier Utviklingsplatform, visning av demo
10
Arkitektur
11
Sikkerhet
12
Ytelse 1 av 2
13
Ytelse 2 av 2
14
Epost og Database Installasjonsbrukerveiledning for: – Microsoft Exchange 2007 – Microsoft SQL 2005 Konfigurering av Exchange for å unngå spam.
15
Overvåking, SCOM Installasjonsveiledning Konfigurerings oppsett Hvordan hente ut informasjon og grafikker
16
Grenseverdier Maks spillere pr server Bruk av båndbredde Feilmarginer
17
Unity 3D Fordeler og ulemper Hvorfor bruke Unity Demo: www.unity3d.comwww.unity3d.com (installere web-player)
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.