Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
INF-1400 Obligatorisk Oppgave 2
Boids
2
Introduksjon Python + Pygame
Objekt orientert programmering: Klasser, metoder og arv
3
Boids Enkel simulator En klone av flokksimulatoren Boids, av Craig Reynolds Hver boid følger tre regler: Boider søker mot sentrum av nærliggende boider. Boider prøver å unngå sammenstøt med andre boider. Boider innretter seg etter den gjennomsnittlige retningen til nærliggende boider.
4
Krav Objekt orientert programmering med klasser og metoder.
Arv må implementeres på minst en klasse. Oppfylle alle tre reglene til boidene. Hoiks og Hinder. Rapporten skal forklare arv i objekt orientert programmering, og hvordan du har utnyttet dette. Klassediagram som beskriver relasjonen mellom klassene.
5
Ekstra Hoiks kan spise boider, og vokse i størrelse.
Mat. Boidene flokker seg mot omrader som inneholder mat. Bruk musepekeren til a legge til boider, hoiker, mat o.l. 3D
6
Rapport Beskriv hva du har gjort.
Vis at du har forstått det du har gjort. Beskriv bruk av arv. Figurer. Må leveres i PDF.
7
Innlevering inf1400-username-2/ |--src/ | |--all the source files here
| |--README | |--report.pdf MÅ være .pdf, Hvis ikke blir innleveringen ikke godkjent et zip eller tar.gz arkiv Frist: 13 Mars 10:00
8
Fusk Kopiering av kode er ikke lov.
Kopiering av design fra en annens løsning, eller en løsning funnet å nettet er ikke lov. Se på en annen løsning under arbeidet med oppgaven er ikke lov. Feil bruk av referanser er ikke lov. Få hjelp av en annen student til å løse et problem er lov. Diskutere design med en annen student er lov. Få løsningen (kode, design eller beskrivelse) er ikke lov.
9
Tips Start tidlig. Fokuser på koden først, deretter utseende.
Bruk Vector-klassen fra prekoden. Bruk vedlagte ressurser.
10
SPØRSMÅL?
11
URLs http://www.kfish.org/boids/pseudocode.html
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.