Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Felles oppstartmøte 10 septemer 2008 Agenda Agenda.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Felles oppstartmøte 10 septemer 2008 Agenda Agenda."— Utskrift av presentasjonen:

1 Felles oppstartmøte 10 septemer 2008 Agenda Agenda

2 TRENERUTVIKLING Trenerkurs Trener I, 6 moduler (alle trenere i klubben)Trener I, 6 moduler (alle trenere i klubben) Trener II, 15 moduler (i løpet av 3 år)Trener II, 15 moduler (i løpet av 3 år) Trener I, for alle spillere fom J/G16 Kick-off i klubben (med to moduler fra TII) Alle lag skal ha en hjelpetrener Regionale/nasjonale trenerkurs åpen for alle, meld din interesse Bruke hjemmesiden til Landsås og NHF (www.handball.no) Trenermøter Trenere SKAL stille i klubbutstyr på trening

3 SPILLERUTVIKLING Årlig prøver til teknikkmerket BIP test på lag fra J/G13 oppover (min. 2) BIP test på lag fra J/G13 oppover (min. 2) Spenst tester på lag fra J/G13 og oppover (min 2) Spenst tester på lag fra J/G13 og oppover (min 2) Gjøre avtaler med lag høyere for talentutvikling Gjøre avtaler med lag høyere for talentutvikling Ha spillere som er aktuell for regionss/sonelag eller LLN Ha spillere som er aktuell for regionss/sonelag eller LLN Målvaktskole, 2 økter i måned for alle serielag Målvaktskole, 2 økter i måned for alle serielag Spillene skal ha ordentlig antrekk (joggesko, shorts, t-skorte) Spillene skal ha ordentlig antrekk (joggesko, shorts, t-skorte) Disiplin på trening (oppmøte, prating, tyggegummi) Disiplin på trening (oppmøte, prating, tyggegummi) Alle lag skal ha individuelle målsettinger Alle lag skal ha individuelle målsettinger

4 HK Landsås - Gutter 16 Målsettinger Vi skal bli blant de 3 beste i seriespill før jul og komme til A-seriespill på nyåret Vi skal komme til finalespill i minst to av de turneringer vi deltar i Spillerutvikling Vi skal ha minst to spillere med på regionslag for 92 årgangene Øke fokus på målvakt slik at keeperrollen forsterkes I løpet av sesongen skal laget kunne beherske flere trekkvarianter som ankomst, russer, tsjekker og div. kantoverganger Utvikle spillestil som involverer flere kant og strek avslutninger Kjøre individuelle tester: -BIP-test -Hurtighet, 60m -Utholdenhet, 3000m -Merkeprøver: mål samtlige skal ha bronsje – halvparten sølv. Sosialt Tilrettlagt trening med sosiale aktiviteter som Grottebadet, Sollia, fjellturer o.l. Pizza kveld Kino

5 DOMMERUTVIKLING Innfri kravene med antall dommer som regionen kreverInnfri kravene med antall dommer som regionen krever Dommerkurs Trinn I, for alle spillere fom J/G14 (i høst)Dommerkurs Trinn I, for alle spillere fom J/G14 (i høst) Flex MiniCup første ”prøve”Flex MiniCup første ”prøve” Gi dommerne våre mulighet til dømme på andre arenaerGi dommerne våre mulighet til dømme på andre arenaer Klubben har de seneste tre år hatt dommerpar kvalifisert for dømming i regions-/sonemesterskap (Alex/Kent og Fredrik/Regina)Klubben har de seneste tre år hatt dommerpar kvalifisert for dømming i regions-/sonemesterskap (Alex/Kent og Fredrik/Regina)

6 KAMPAVVIKLING - RUTINER Gjennomføre sekretariatskurs på alle lagGjennomføre sekretariatskurs på alle lag Gjennomgang med utfylling av kamprapportGjennomgang med utfylling av kamprapport Få inn personer i sekretariat som ”tørr bruke” mikrofon og anleggFå inn personer i sekretariat som ”tørr bruke” mikrofon og anlegg Nye regler i barnehåndball, 6’er håndball og nedsenket tverrligger (10-11 år)Nye regler i barnehåndball, 6’er håndball og nedsenket tverrligger (10-11 år) Oppmenn må informere foresatte om kamp-/vakthelger (vaktlister sendes ut av arr. komité)Oppmenn må informere foresatte om kamp-/vakthelger (vaktlister sendes ut av arr. komité)

7 ANNET Utlevering av ny klubbdress, torsdag 18. septemberUtlevering av ny klubbdress, torsdag 18. september Samme dag kjører vi prøving av ny klubbdress for de som ikke har fått gjort detteSamme dag kjører vi prøving av ny klubbdress for de som ikke har fått gjort dette Klubbsalg på G-sport, torsdag 2. oktober kl.09:00-18:00 (flyer blir sendt ut senere)Klubbsalg på G-sport, torsdag 2. oktober kl.09:00-18:00 (flyer blir sendt ut senere)

8 Serien 08/09

9 TERMINLISTA - Terminlistemøte medio august - Endringer forelagt regionen - 7.september var arbeidet med terminlistene i store trekk ferdig, noe gjenstår

10 OMBERAMINGER -Lite ønskelig fra både klubb og region -Kan skape vansker i avviklingen av oppsatte kamper Av ulike grunner kan det likevel bli aktuelt å søke om omberamming: Klubben søker.

11 REISER I størst mulig utstrekning skal reiser foregå innleid buss -dersom flere lag skal bort på kamper og det ellers ligger til rette: Felles buss Roger Rasmussen er koordinator. Han har ansvar for bestilling og er den som har kontakt med befordrer (Evensen)

12 Arrangement og rutiner

13 Arrangementskomité Arrangementskomitè Per Egil Svenning Ann-Rose Dischington Rolf Nilsen Liss Eidissen Roger Rasmussen

14 Arrangementskomité Transportbestillinger bestilling av buss gjøres min. 2 uker før reise antall, sted, avreise dato/kl, retur dato/kl bekreftelse blir sendt pr e-post

15 Arrangementskomité Seriekamper laget som settes opp som ansvarlig for: 2 kafèvakter, på ukedager ingen, 2 sekretariat 1 billettvakt eget vaktoppsett og instruks følger husk oppmøtetidspunktene

16 Arrangementskomité Seriekamper 2. Divisjon 6 Kafè- og billett vakter 4 banestab, 2 parkering, 3 sekretariat unger til innløp eget vaktoppsett og instruks følger Husk oppmøtetidspunktene

17 Arrangementskomité Cup-arrangement Dolly Dimples om våren - alle Flex cup om høsten - deler av klubben

18 Arrangementskomité Kafedrift Kafè i hallen i perioden oktober - mars Egen instruks og kasse med regnskapskjema Vaske og rydde kafeteria

19 Arrangementskomité Andre arrangement – First Lego League Kafè, og matlevering til arrangør November ca 4 lag må stille vakter

20 Arrangementskomité Dommerregninger Kun en kamp pr rapport Felter som skal fylles ut: Navn, Kamp Nr, Hjemme- og bortelag Ved diett og reise: Sted fra/til + Dato/Kl fra/til Honorar og underskrift Dommer er ansvarlig for å holde skjema

21 Arrangementskomité Kamprapporter Navn på sekretariat, dommere og lagledere Summere opp antall mål halv og full tid Evt skade på spiller anmerkes med spiller navn

22 Økonomi og rutiner

23 Diverse:  Tap av inntekter for  Nye inntektsbringende tiltak.

24 Gjeldende satser:  Kjøregodtgjørelse: kr 2,00 pr. km  Egenandeler: - Dagsturer: kr 100,00 - Overnatting: kr 200,00 - Turnering: kr 300,00

25 Diverse:  Tap av inntekter for  Nye inntektsbringende tiltak.

26 Materiell

27 MATERIELL Materialforvalter er i gang med å lage oversikt over klubbens utstyr: Matter,kjegler osv,osv -teknisk utstyr i hallen Drakt: Spilledrakten til HK Landsås er svart og hvitstripet, svart shorts og hvite strømper. Vår utstyrsleverandør er PUMA Send oversikt drakter til Magne -Alle lag skal ha ett draktsett. -Alle lag skal ha et sett med markeringsvester Laget er ansvarlig for for disse Mangler nødvendig utstyr for å kunne gjennomføre gode treninger, sender dere ønskelista til Magne Dersom du er heldig får du ønsket oppfylt i løpet av ei uke eller to.

28 Hvem er våre sponsorer?

29

30 Profilering Spillere Spilledrakt – sort shorts og hvite sokker Overtrekksdress ved oppvarming i forbindelse med kamp Collage genser og t-shirt mellom kamper, på reiser/fritid etc Trener/oppmenn/støtteapparat Alltid overtrekksdress ved seriekamper/turneringer og når vi representerer klubben Arrangementskomite Røde profiljakker ved arrangement – for øvrig sort overtrekksdress/jakke når man representerer klubben


Laste ned ppt "Felles oppstartmøte 10 septemer 2008 Agenda Agenda."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google