Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertTorhild Ervik Endret for 9 år siden
1
IHR-Studier Styresak 6. desember 2011 Figurer
2
Krevende i gjennomføring Effekt Prioritering: Gevinspotensial vs. kompleksitet vedgjennomføring Lav Høy Lav Høy Eksamen Dok kvalifikasjon Opptak NOM Lokalopptak Student- mobilitet Info på web Muntlig info Rekruttering Saksbeh som oppfølging Faglig- sosial oppfølging Admin undervisning Håndtere praksis Kvalitets- sikring Forvaltning Forvalte emner Forvalte program Regelverk Rapportere Styre ressurser Eksterne relasjoner
3
Prioritering: Brukerperspektivet Prosess Verdistrømskategori Relevans for kjerne- virksomheten KvalitetBrukere Kommentar Eksamen og kvalifikasjon student, emneansvarlig, sensor, eksamensvakt Opptak bruker: student, søker, opptakskomite, fakultet, institutt Studentmobilitet student, søker, partnere, sentralt, fakultet, institutt, programansvarlig, vit.ansatt) Studentinformasjon og -oppfølging student, søker, potensiell student, emne-/programansvarlig, sentralt, fakultet, institutt Kvalitetssikring og forvaltning av studier ledelse og organer/utvalg alle nivåer, emne-/programansvarlig, sentralt, fakultet, institutt, student, eksterne, KD, vit. ansatt Undervisningsstøtte og -admin emneansvarlig, underviser, student, praksissteder Eksterne relasjoner presse, myndigheter, politikere, arbeids-/næringsliv, skolen, almenheten, studenter, tidligere studenter Lav relevans / uakseptabel kvalitet Middels relevans / kvalitet Svært relevant / høy kvalitet NB: All virksomhet innen studier er kjernevirksomhet, se også kommentar foil 3 NOMlokal Kvalitets- sikring Forvaltning
4
Prioritering: Leveransekvalitet Hovedprosess (verdistrømskategori) Brukerkvalitet (fra foregående foil) Etterlevelse eksterne krav Produktkvalitet Eksamen og kvalifikasjon Studenter ønsker seg mer varierte vurderingsformer, flere tilbakemeldinger underveis og fyldigere begrunnelser, men det som finnes nå er ok. Flere vit. ansatte ønsker også mer varierte vurderingsformer, ellers ok Opptak NOM er god. Lokalopptak varierende kvalitet Studentmobilitet Godkjenning har varierende kvalitet. Avtalebiten er også varierende Studentinformasjon og - oppfølging Infosystemet er bra. Studenter ønsker seg mer oppfølging Kvalitetssikring og forvaltning av studier Kvalitetssikring: overproduksjon av rutiner, men for lite ift oppfølging av resultater. Forvaltning er ok, men kan forenkles Undervisningsstøtte og -admin - Behov for bedre systemer for bedre styring og utnyttelse av ressursene Eksterne relasjoner - Mer systematisk, målgrupperettet aktivitet. God utnyttelse ift eksisterende ressursbruk Dårlig/etterlever ikke eksterne krav Middels/noen utfordringer ifht eksterne krav Bra/ingen utfordringer ifht eksterne krav NOMlokal Kvalitets- sikring Forvaltning
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.