Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Miljøsatsningen i Ahlsell Norge Ambisjon og prioritering.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Miljøsatsningen i Ahlsell Norge Ambisjon og prioritering."— Utskrift av presentasjonen:

1 Miljøsatsningen i Ahlsell Norge Ambisjon og prioritering

2 Miljøsatsningen i Ahlsell Norge Ahlsell som konsern har et sterkt engasjement for miljøet, og målsetningen for Ahlsell Norge med sin miljøpolitikk er å: Forholde oss til og leve opp til regler og forskrifter på en slik måte at vi ivaretar miljøet slik som forventet Redusere forurensningskilder på våre avdelinger Vi ønsker Mindre forbruk av energi Mindre utslipp av CO2 fra transport gjennom optimal lastehåndtering og rutestruktur i samarbeid med våre leverandører Produkter i vårt sortiment som skal være miljøvennlige Optimalisere vår avfallshåndteringen og minimalisere forbruket av papir, plast, trevirke etc

3 Miljøsatsningen i Ahlsell Norge Hva ønsker vi i vårt miljøarbeid? Tips til våre ansatte om energisparing Tips til våre ansatte og kunder om kildesortering Et utviklende samarbeid med vår transportører med Miljøvennlige transportløsninger Effektive kjørestil Lasteeffektivitet Miljøkrav nedfelt i samarbeidsavtalen med transportleverandøren Eks biler med euro 5 motor Vi skal tilby og markedsføre produkter og løsninger som er mer energieffektive og miljøvennlige. Møter skal så langt det er mulig samordnes slik at transporten optimaliseres og bruken av fly minimaliseres Bruk av videomøter/tekniske løsninger, skal så langt det er mulig benyttes som møteform som derav reduserer flytransport og CO2

4 Miljøsatsningen i Ahlsell Norge Våre mål/visjon er: Energi Forbruket skal reduseres med 10% innen utgangen av 2013 (antall kWh) Transport Reiser Antall flyreiser reduseres med 20% innen utgangen av 2013 Produkter 500 artikler av vårt sortimentet skal være miljømerket eller være miljøvennlige inn utgangen av 2013 Avfall Minimum 80 % av avfallet skal gjenvinnes innen utgangen av 2013, gjennom samarbeid med vår leverandør Hovedmålet er 90% Papirmengde (faktura) reduseres med 80 % innen utgangen av 2013 Overgang til efaktura i første kvartal av 2013 Mål efaktura er 80% av antall faktura som produseres innen utgangen av 2013


Laste ned ppt "Miljøsatsningen i Ahlsell Norge Ambisjon og prioritering."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google