Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertÅse Kristensen Endret for 9 år siden
1
ByR Lillehammer Kulturhuset Banken 25.11.2014 Innspill fra Midt-Gudbrandsdal
2
Prioriterte tema: Et felles Hytteløft Sammen om attraktive steder og tilflyttingstiltak Fjellet – vår olje! – Sammen om bruk og vern av fjellet – Felles profilering – fjell og by
3
Et felles Hytteløft Vårt bidrag – Mange hytter / fritidsleiligheter – Både gamle og nye destinasjoner – Kunnskap; Hytteundersøkelsen, lang erfaring Vår gevinst – Felles innsats kan gi økt bruk og større ringvirkninger – Erfaringsutveksling; beste praksis
4
Midt-Gudbrandsdalen har en vedtatt hyttepolitikk med 11 innsatsområder: 1.Vertskapskurs, utarbeide opplegg for rullerende kurs 2.Utarbeide informasjonsstrategi 3.Organisert kontakt med fritidsinnbyggerne 4.Drop-in kontor 5.Involvering av fritidsinnbyggerne i arrangementer 6.Utvikling av destinasjonene 7.Fortetting av hytteområder sentralt i destinasjonene 8.Attraktive tettsteder 9.Utvikling av turtilbudet 10.Utvikling av lavsesongene 11.Utbygging av infrastruktur
5
Attraktive steder og tilflyttingstiltak Vårt bidrag – Det gode liv Vår gevinst – Kan bli en attraktiv bo-region for Lillehammer Hva vi har – Omdanning av Vinstra som by, Landsbyen Ringebu
6
Fjellet – vår olje! Vårt bidrag – Storslagen og brukervennlig natur. Rondane nasjonalpark Vår gevinst – Samordna fjellsatsing kan styrke alle tre områda i attraktivitetspyramyden Hva vi har – Fjellnettverket, Fjellforsknett, jakt og fiske, opplevelser, arrangementer, lokal mat
7
Andre tema: Ungdom Alle tema må ha et ungdomsfokus – Uten ungdom – ingen framtid Ungdomsråd, MRU – Utvekslings/samarbeidsprosjekt med Italia Filmsatsing i Oppland; Filmskolen HIL, filmmiljøet på Lillehammer Attraktivitet og ringvirkninger – Lilyhammer, Odins gull Filmbussen, Gullbussen http://m.youtube.com/watch?v=8BA5jPXk0hY&feature=youtu.be http://m.youtube.com/watch?v=8BA5jPXk0hY&feature=youtu.be
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.