Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Miljøsatsningen i Ahlsell Norge Ambisjon og prioritering.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Miljøsatsningen i Ahlsell Norge Ambisjon og prioritering."— Utskrift av presentasjonen:

1 Miljøsatsningen i Ahlsell Norge Ambisjon og prioritering

2 Miljøsatsningen i Ahlsell Norge Ahlsell som konsern har et sterkt engasjement for miljøet, og målsetningen for Ahlsell Norge med sin miljøpolitikk er å: Forholde oss til og leve opp til regler og forskrifter på en slik måte at vi ivaretar miljøet slik som forventet Redusere forurensningskilder på våre avdelinger Vi ønsker Mindre forbruk av energi Mindre utslipp av CO2 fra transport gjennom optimal lastehåndtering og rutestruktur i samarbeid med våre leverandører Produkter i vårt sortiment som skal være miljøvennlige Optimalisere vår avfallshåndteringen og minimalisere forbruket av papir, plast, trevirke etc

3 Miljøsatsningen i Ahlsell Norge Hva ønsker vi i vårt miljøarbeid? Etablere en rapporteringsmodell for klimaregnskap, ikke nødvendigvis et krav i standarden (kan utgå) Tips til våre ansatte om energisparing Tips til våre ansatte og kunder om kildesortering Et utviklende samarbeid med vår transportører med Miljøvennlige transportløsninger Effektive kjørestil Lasteeffektivitet Miljøkrav nedfelt i samarbeidsavtalen med transportleverandøren Eks biler med euro 5 motor Satse på produkter med miljømerking Egne merkevarer (EMV) Møter skal så langt det er mulig samordnes slik at transporten optimaliseres og bruken av fly minimaliseres Bruk av videomøter/tekniske løsninger, skal så langt det er mulig benyttes som møteform som derav reduserer flytransport og CO2

4 Miljøsatsningen i Ahlsell Norge Våre mål er: Energi Forbruket skal reduseres med 10% innen utgangen av 2014 (antall kWh) Oljefyrte anlegg er utfaset i 2013 Transport Reiser Antall flyreiser reduseres med 40% i løpet av perioden 2013-2014 Ruteavganger fra LC, reduseres med 10% basert på forbedret ruteplanlegging i 2013-2014 Produkter Vårt sortimentet av miljømerkede produkter skal være miljømerket Avfall Minimum 80 % av avfallet skal gjenvinnes innen utgangen av 2014, gjennom samarbeid med vår leverandør på avfallshåndtering Vår ambisjon er 90% innen 2015


Laste ned ppt "Miljøsatsningen i Ahlsell Norge Ambisjon og prioritering."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google