Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Målgruppeanalyse av elektrikere og tømrere Ipsos MMI Frokostseminar 6. februar 2015.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Målgruppeanalyse av elektrikere og tømrere Ipsos MMI Frokostseminar 6. februar 2015."— Utskrift av presentasjonen:

1 Målgruppeanalyse av elektrikere og tømrere Ipsos MMI Frokostseminar 6. februar 2015

2 Hvordan tilegner håndverkerne seg ny kunnskap? Hvor oppsøker de informasjon? Hva er motivasjonen for læring? Hvilken kultur har bedriftene for kunnskapsutveksling? Hvilke holdninger har de til energieffektivisering?

3 Tømrere Elektrikere Ledere Beslutningstakere Grossister Produsenter Byggevarehus

4 «Rehabilitering er jo nesten en kunst, vil jeg kalle det. Nybygg er ren montering, mens rehabilitering er å løse problemer. Det blir litt vanskelig å drive opplæring på det»

5 Skriftlige kilder Leverandører Kollegaer Leder Håndverkeren

6 Skriftlige kilder Leverandører Kollegaer Leder Håndverkeren

7 «Altså, det er sikkert mye jeg kunne lært meg mer om, men jeg føler jeg kan det jeg må kunne for å gjøre jobben»

8 «Det er ikke noe vits i å sitte først i bussen, være først ute med ting. Det endrer seg igjen ganske fort, og da må man bare gjøre alt om igjen»

9 Kunde Leverandør

10

11

12 forenkling tilgjengeliggjøring trygghet

13 «Det handler om å bedre byggmesterens mulighet til å bygge og rehabilitere energieffektivt basert på andre drivere enn energieffektivisering»

14 Håndverkeren – noen sosiokulturelle kjennetegn Jan-Paul Brekke Frokostseminar 6. februar 2015

15 Hvem er håndverkerne?

16 Hvis det hadde vært stortingsvalg kommende mandag, hvilket parti ville du stemme på?

17

18 Verdier Norsk Monitor

19 Næring og vekst Sparing Fornuft Være som andre Materialisme Nyhet Likestilling Følelser Helse Selvrealisering Toleranse Teknologi Miljøvern

20 Aldri

21

22 Ikke bokormer

23 20 %

24 76 %

25 13 %53 %

26 56 %

27 Tradisjonelle medievaner

28 «Norge har så rikelig med energi at vi som bor her kan bruke alt vi trenger»

29 «Vi bør bygge hus slik at de krever lite energi»

30 30 Sparing Fornuft Passe inn Smak Lønnsomhet Velprøvd Forbruk Følelser Skille seg ut Sunnhet Videreutdanning Nytt

31 Sara Thorvik Andersson Jan-Paul Brekke Takk for oppmerksomheten!

32 NORM 25

33 Kommunikasjon

34

35 Hvem er håndverkerne?

36

37 Interesse for å bruke fagbøker i jobben

38 Norsk luftambulanse Ikke Aftenposten Ikke bokormer

39  Læringskultur… hvem de bruker… hvordan de lærer  Hva utløser at de ønsker å lære mer? At kundene blir mer informert og krevende… kundene leser seg opp – trigger  Forholdet til kundesiden… opptrer som rådgivere for kunder… bruker kunnskap når de gjør det  Bedriftlederens rolle… avh av at hun er opptatt av læring  Kunnskap og holdninger til energieffektivisering…  Produsentene og byggvarehandelen – hvordan snakker de til denne gruppen… er det noe å lære… Bruker de mye mobil og internett…  DETTE SKAL MED :  Si noe om monitor… og kan gi innsikt i målgruppen … og derfor kan bedre kommunisere med målgruppen….  Hvem er håndverkerne slik vi avgrenser i NM…. Greit å ta ut kvinnene…. Kun 2 prosent kvinner….  1. Verdiiene og holdningene, tradisjonell, konformitet, autoritet, handlekraft, utsetter ikke ting,  Jeg: Internett og mobil… og radio… mediebruk….

40  Internett, mobil og radio  Plassering av håndverkere når det gjelder boklesing….  Internett, mobil og radio….  - Holdninger til energi…. Ikke spesielt opptatt av energi-sparing? De kaller det andre ting…. De bruker ikke energieffektivitet som argument. For at de skal få selge, så gjør de det ved å snakke om estetikk, komfort,  Holdninger til miljø, bruk superdig tallene  se nærmere på disse…  183 – 9,14 Medievaner og nettbruk…. Se superdig medier og pc/internett… Ligger det noe under holdning til teknologi…. + tekstlig lærdom… Se på alderforskjell….. Dobbelt så mange som liker cowboy – westernfiler…. Åpenhet….


Laste ned ppt "Målgruppeanalyse av elektrikere og tømrere Ipsos MMI Frokostseminar 6. februar 2015."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google