Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Resultatledelse med brukerfokus Tønsberg og Nøtterøy bibliotek Vigdis Gjelstad Jakobsen.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Resultatledelse med brukerfokus Tønsberg og Nøtterøy bibliotek Vigdis Gjelstad Jakobsen."— Utskrift av presentasjonen:

1 Resultatledelse med brukerfokus Tønsberg og Nøtterøy bibliotek Vigdis Gjelstad Jakobsen

2 Tønsberg og Nøtterøy bibliotek Middels stort folkebibliotek – 56.000 innbyggere – 30.39 årsverk – 38 ansatte – Bibliotekarer, merkantile, dataingeniør, renholdere og vaktmester Interkommunalt bibliotek med eget styre Berømt bibliotekbygning fra 1992

3 Nøkkeltall 501.800 utlån / 19.763 pr årsverk / 8.9 pr innb. 353.000 besøk / 6.3 pr innb. 950.000 oppslag på nettsider 170.000 enheter, nullvekst nødvendig 1.6 mill mediebudsjett, 17 mill totalt Unikt målekart 2002

4 Visjon For alle døgnet rundt Fysisk og virtuelt bibliotek utvikles parallellt Bibliotek = MIKS

5 Arenaer for deltakelse Styremøter 4 ggr årlig Avdelingsledermøter månedlig Personalmøter månedlig Avdelingsmøter Medbestemmelse Arbeidsmiljøutvalg Tverrfaglige grupper (ad hoc) Medarbeidersamtaler – lederavtaler

6 BRUKERE – eget fokusområde i BMS Felles indikatorer for hele kommunen – Tilfredshet medvirkning, informasjon, service, kvalitet – Responstid henvendelser – Kjennskap til tjenestene Målemetode = spørreundersøkelse Gir status på bestemte områder Grønt, gult og rødt – hvor skal vi ha fokus? Utgangspunkt for mer systematisk forbedringsarbeid

7 Hva gjorde vi? Resultatregistrering – verneombud, virksomhetsleder Presentasjon av resultater på alle arenaer– virksomhetsleder og verneombud Foreslå / enes om prosess, fokus, tidsfrister, ansvarsfordeling, tiltak, tilbakemelding Konsekvens for virksomhetsplan, lederavtale Rapportering i årsmelding, lederevaluering

8 Brukerundersøkelsen 2004 Alle kommentarer på spørreskjemaer registrert Vi fokuserer på: – Kvalitet på samlinger – voksen- og barneavd – Brukermedvirkning – virksomhetsleder – Åpningstider – alle arenaer – virksomhetsleder Informasjon til brukere og responstid velges ikke

9 Avslutningsvis Brukernes tilbakemeldinger må tas alvorlig Større bevissthet i personalet, mer løsningsorienterte Oppfølging tar tid! Tilbakemelding til brukerne ikke god nok Erfaring gir læring, bedre spørsmål og rutiner BMS er en temperaturmåler – resultatledelse er spennende!


Laste ned ppt "Resultatledelse med brukerfokus Tønsberg og Nøtterøy bibliotek Vigdis Gjelstad Jakobsen."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google