Laste ned presentasjonen
PublisertTeodor Sivertsen Endret for 9 år siden
2
Statens vegvesen, Jernbaneverket - fagetater Konseptvalg utredning
KVU Statens vegvesen, Jernbaneverket - fagetater Konseptvalg utredning Ekstern kvalitets- sikring av KVU Departement KS1 Beslutning Regjering
3
Prosessen BESLUTNING BESLUTN. OM KS1 KVU KS 1 NEI JA KOMMUNEDEL PLAN
REGULERINGS- PLAN BYGGE PLAN KS 2 ANLEGG
4
KVU-metode Situasjonsbeskrivelse Behovsvurdering
Samfunnsmål og effektmål Krav Mulighetsanalyse Konsepter Mål- og kravoppnåelse Samfunnsøkonomisk analyse Andre virkninger Drøfting Anbefaling
5
Situasjon 2011 og 2040
6
Investeringskostnad: kr. 650 mill.
Konsept 1 Miljøpakke Investeringskostnad: kr. 650 mill.
7
Konsept 2 Fremkommelighet, nordgående havneveg
Investeringskostnad: kr. 3,2 mrd.
8
Konsept 3 Fremkommelighet, sørgående havneveg
Investeringskostnad: kr. 3,3 mrd.
9
Investeringskostnad: kr. 1,5 mrd.
Konsept 4 Kollektiv Investeringskostnad: kr. 1,5 mrd.
10
Investeringskostnad: kr. 3,2 mrd.
Konsept 5 Kombinert Investeringskostnad: kr. 3,2 mrd.
11
Anbefaling - tiltaksoversikt
12
Oppnåelse av mål og krav
13
Utbyggingsrekkefølge
Fase 1: Kollektiv- og sykkeltiltak Fase 2: Nordgående havneveg fra Kransen til Patterød, inkludert forbedret E6-kryss Fase 3: - Nordgående havneveg fra Blinken til Kransen - Havneringen og Klostertunnelen - 4 felt ved Årvoll
14
KS1 (Terramar og Oslo economics)
Anbefaler konsept 5 (med forbehold) Anbefalt konsept i KVU gir stor investering med begrenset nytte Anbefaler «nullalternativet» til resultatene fra annen planlegging foreligger (KVU Oslofjordkryssingen, Rv 19, ny jernbanetunnel og stasjon, Moss havn).
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.