Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertAnne-Lise Frantzen Endret for 9 år siden
1
Prosjekt INVITIS ”Klasseromsscenarier” – idéutkast til en modul Carsten Jopp 28.9.2001
2
Hovedidé Visualisering / synliggjøring av læringssituasjoner med utgangspunkt i ”klasseromsparadigme” og typifiserte ”standardsituasjoner” ==> ytre /fysiske forhold, ressurser ==> aktører / roller / mønster ==> prosesser / dynamikk
3
Basisaktiviteter ”Bygge” slike scenarier i en felles konstruksjonsprosess ”rollespille” / simulere dem i det digitale rommet metadiskurs
4
Konkrete scenarier ”språkklasserom tysk fra 50-tallet” oppsett med prosjekt-/gruppearbeid mulig situasjon for learner autonomy studentenes klasserom i praksisperioden
5
Mål analyse av situasjoner, betingelser... rom for bevisstgjøring / refleksjon / integrasjon av egen erfaring grunnlag for –(egne) visjoner –konkret bearbeiding av egen praksis oppbygging av fellesressurs gi tilleggsmodi og fora for ytring og refleksjon, (f.eks. ikke-lineær)
6
Bakgrunn ! Bruk IKT der det gir ”added value” ! 1.Simulering ”imitasjon av mellommenneskelig atferd eller annen dynamikk, der det ofte inngår hjelpemidler og roller for å hjelpe deltakerne til både å føle og forstå dynamikken i en kompleks situasjon” (Knox 1987, i M. Flate Paulsen 2001) (jf. - elvepadle-eksempelet - Dreistadt)
7
Bakgrunn (2) 2. Rollespill -spiller scener som skuespillere i et teaterstykke, strukturert eller spontan -lek med identiteter, friere form 3. Case-oppgaver (inngående saksanalyser) -fokus på analyse (4. Diskusjoner)
8
Demo Kort kikk på Dreistadt-rommet
9
Videre... problemer integrasjon med andre moduler arbeidsplan (...)
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.