Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertSigrun Håkonsen Endret for 9 år siden
1
Innlegg på Ledermøte forskning og fagresurser Handelshøyskolen BI 24.11.08 ved Anders Tveit, Prosjektleder pedagogisk utviklingsprosjekt Innlegget finnes i sin helhet på adressen: http://home.bi.no/fgl93020/pedagogikk.htm
3
Pedagogiske tanker i tiden
4
BIs visjon: Faglig styrke og relevans gjør BI til en ledende europeisk handelshøyskole. Kjernevirksomhet: Drive forskning og utdanning av høyeste internasjonale kvalitet og relevans. Innebærer at: Uteksaminerte studenter må være gode (faglig sterke, anvende kunnskapen, etisk bevissthet, ha perspektiv)
5
Studenten i sentrum Øvelser underveis Ansvar for egen læring –Trene, ikke bli trent Åpen elektronisk mappe –Sammensatte tekster –Kan endres så lenge kurset pågår –Oppnår kommunikasjon
6
Faglig som veileder ”Trene riktig” Sette opp et treningsopplegg bestående av: –forelesninger, case, rollespill, gruppearbeid, veiledning –Differensieringsutfordringen: lav terskel - aldri utlært Støttefunksjoner for faglige: –Administrasjon (studieveiledere, bibliotek, IT) –Studentveiledere, koordinator –Medstudenter – Kriterier for medstudentrespons –Andre faglige – Felles vurderingskultur
7
Sluttvurdering Teste måloppnåelse i forhold til kriterier –Blooms taksonomi: vite, forstå, anvende, analysere, syntetisere, vurdere Forsvare elektronisk mappe: –Samsvar mellom øvelser underveis og avsluttende eksamen
8
Veien fremover kort sikt Kursansvarlig: Utarbeide mål for læringsutbytte i alle kursbeskrivelser Kunnskaper, ferdigheter og holdninger Anbefalt tidsplan for student og foreleser Gjennomsiktighet, gjenkjennelighet, sammenliknbarhet Aktører: faglig, student og andre i inn og utland
9
Takk for oppmerksomheten! Anders Tveit Prosjektleder pedagogisk utviklingsprosjekt Handelshøyskolen BI
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.