Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertChristoffer Holter Endret for 9 år siden
1
Utdanningsforbundet Bergen Seksjon grunnskole Nettverk våren 2011 Den digitale lærer
2
Lærerrollen endres –Oppdraget er tradisjonelt, kravet til innhold endres, verktøyet er gjort til et mål i seg selv Lærernes kompetanse – teknisk/kritisk/etisk –Verktøyet som mål i seg selv krever ferdigheter, vurderinger rundt hensiktsmessighet, kritisk bevissthet, etisk refleksjon Digitale læremidler – læringsplattform –Vurdering av kvalitet, hvem foretar læremiddelvalget, hvem utvikler læremidlene, økes læringen, utfordres lærernes autonomi? s2
3
Den digitale lærer, læringsmål K06 – Læringsmål –Grunnleggende ferdighet, digitale mål i alle fag, vage mål med ”minstestandarder” Bergen kommunes forventning til måloppnåelse –Konkretisering av målene, en annen ”målgrad” enn K06, ”Bergenstest”, digital eksamen, krav om lokal IKT – plan, fagoppfølging Den enkelte skoles forventning til måloppnåelse –Ytterligere konkretisering av målene, enda en annen ”målgrad”, ”Skolens test”, lokal IKT – plan, Den enkelte lærers forventning til måloppnåelse –Avhengig av kompetanse og syn på muligheter i læringsarbeidet s3
4
Til debatt Lærerollen endres! Har lærerne den kompetansen som trengs? Hvorfor har vi egne digitale læringsmål? It`s learning er et administrativt system. Er det også et pedagogisk verktøy som gir økt læring? Metodevalget begrenses av andre – lærernes autonomi utfordres! s4
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.