Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Markedsføring, motivasjon og samarbeid. Motivasjon og markedsføring Motivasjon – nøkkelord for omfang og kvalitet. Motivere lagsmedlemmer til å få lyst.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Markedsføring, motivasjon og samarbeid. Motivasjon og markedsføring Motivasjon – nøkkelord for omfang og kvalitet. Motivere lagsmedlemmer til å få lyst."— Utskrift av presentasjonen:

1 Markedsføring, motivasjon og samarbeid

2 Motivasjon og markedsføring Motivasjon – nøkkelord for omfang og kvalitet. Motivere lagsmedlemmer til å få lyst til å delta på kurs, studieringer og seminarer Markedsføring er av stor betydning for at medlemmene skal ha mulighet til å delta på kurs eller studiering –Markedsføring av organisasjonen –Rekruttere nye medlemmer til laget 2

3 Motivasjon er et ønske Hvem du er Hvem du ønsker å være

4 Aktuelle markedsføringskanaler ”Munn til munn”-metoden Skiftlig invitasjon Oppslag i butikken eller andre sentrale møteplasser Telefon E-post Brev Informasjonsskriv om alle aktiviteter i laget Annonse i lokalavisen Informasjon på lagsmøter, trimgrupper og andre steder med aktivitet Lokal- og nærradio Sosiale medier 4

5 Målgruppe Hvem er målgruppen som vi søker som deltakere? 5

6 Samarbeid… Gruppearbeid 4 Hvordan motivere og markedsføre for å ta i bruk de 2 oppleggene vi har laget? Aktuelle samarbeidspartnere? 6

7 Årshjul og veien videre

8 Hvor står vi? Hva er Diabetesforbundet uten de tillitsvalgte? 1166 tillitsvalgte De tillitsvalgte er den største ressursen vi har! Hvor mange ressurser blir utnyttet?

9 Hva vil vi? Hva vil Diabetesforbundet med sine tillitsvalgte?

10 Hvordan skal de tillitsvalgte få kunnskap om hva de skal gjøre? I de tillitsvalgte forvalter Diabetesforbundet store verdier ”Skal man drive med takst av innbo i et hus, er det greit å ha nøkkel til døra” (Kjell Inge Røkke) Våre tillitsvalgte får/kan få kunnskap i form av –Materiell –Retningslinjer –Oppfølging –Kurs –…–…

11 Organisering Opplæringsteam i sekretariatet Studieleder Fylke Studieleder/kontakt Lokallag Studieleder Fylke Studieleder/kontakt Lokallag Kursadmin 2012 – verktøy for registrering og rapportering Sterke fylkesledd gir sterke lokalledd Hvordan går vi frem? - Følge opp studieledere - Utvikle verktøy Lærings- og mestringsutvalget

12 Grunnkurs for tillitsvalgte Kvalitetssikring – felles kunnskapsplattform Styres sentralt Avholdes etter årsmøtene Rettet mot nye tillitsvalgte Sekretariat + sentralstyret Nettkurs + fysisk samling Kun nettkurs ”Ny innsikt gir mulighet for ny utsikt” (Finsk ordtak) Innhold Grunnkurs Hva er organisasjonskunnskap Forbundets historie Organiseringen av Diabetesforbundet i dag Aktiviteter og møteplasser Diabetesforbundet som samfunnspolitisk aktør Hvordan gjøre Diabetesforbundet synlig i lokalsamfunnet Styret – sammen er i sterke! Frivillig arbeid – en plass for alle Med Diabetesforbundet inn i fremtiden Hva skjer når du kommer tilbake til laget? Gode gruppearbeid som fremmer kreativitet, refleksjon og gir trygghet på egen rolle som tillitsvalgt.

13 2 årshjul 2012 Rutiner (og verktøy) på plass Utvikling av grunnkurs Bygge studielederapparatet Fylkesstudielederkurs 2013  2-3 grunnkurs Nettkurs valgkomité Fylkesstudielederkurs (form?) Annet ÅM VK ? ? ?

14 Hva skjer så? Hva gjør vi når vi kommer hjem?

15 Evaluering

16 16


Laste ned ppt "Markedsføring, motivasjon og samarbeid. Motivasjon og markedsføring Motivasjon – nøkkelord for omfang og kvalitet. Motivere lagsmedlemmer til å få lyst."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google