Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertEva Andreassen Endret for 9 år siden
1
Jump to first page Lava Læring En introduksjon
2
Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte 1. Partnere - Innhold InnholdSkoler Aschehoug Del I: Felles forståelse...
3
Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte 1. Partnere - distribusjon InnholdSkoler Forskningsnettet MoNett - Mo i Rana ItIt nettet - Tromsø Oslo-skolene Del I: Felles forståelse...
4
Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte 1. Partnere - brukermiljøer InnholdSkoler Oslo-skolene Høgskolen i Oslo, LU/PUS Skolene i Troms Skolene i Mo i Rana Hole Ungdomsskole Del I: Felles forståelse...
5
Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte 1. Partnere - forskning InnholdSkoler Teknologisk forskningPedagogisk forskning Høgskolen i Oslo Del I: Felles forståelse...
6
Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte Pedagogisk forskning n Prosjektdeltakere fra Pedagogisk Forskningsinst. og ITU n Samarbeid med prosjektet “Ny teknologi nye praksisformer” n Pedagogisk Forum n LU/PUS Høgskolen i Oslo - Utprøving av pedagogikk n “Digitale læringsrom” n Hovedoppgaver veiletet av ITU/NR Del I: Felles forståelse...
7
Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte Teknologisk forskning n Multimedia databaser og videoserver teknologi n Teknologi for håndtering av opphavsrett n Ny distribusjonsteknologi mot skolene n Nettbasert multimedia innen tema- og prosjektbasert læring n Dataverktøy for nettbasert multimedia editering Del I: Felles forståelse...
8
Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte 2. Forskningsagenda Pedagogikk og læring n Utforming av elevenes arbeidsprosess n Verktøy støtte for mest mulig læringsutbytte n Lærerens rolle i forberedelse og undervisning innen tema- og prosjektarbeid n Hvordan sikre fokus på fagstoff og ikke teknologi? n Hva skal til for at distribuert multimedia skal bli egnet til bruk i prosjektbasert læring n Kort sagt: Utforming av det “digitale læringsrom” Del I: Felles forståelse...
9
Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte 2. Forskningsagenda Rettighetshåndtering n Rettighets håndtering og registrering av bruk når det benyttes proxy servere. n Hvordan ivareta opphavsrettslige spørsmål og samtidig gjøre multimedia innhold praktisk brukbart i undervisning og prosjektarbeid? Multimedia objekter og arkitektur n Utforming av teknologistøtten til det digitale læringsrom n Hvordan gjøre multimedia objektene søkbare n Objektarkitektur for håndtering av ulike datatyper n Hvordan tilby elevene å inkorporere mediamaterialet i egne presentasjoner og likevel kunne kontrollere bruken av innholdet? Del I: Felles forståelse...
10
Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte 3. Relasjoner aktiviteter forskningsagenda n Pedagogisk forskning omkring sluttbrukernes behov innen tema- og prosjektbasert læring n Etablering av innholdstjenester til prosjektet n Teknologi for strukturering, aksess og bruk av innhold n Pedagogiske tjenester for temaorientert læring – utvikling av det digitale læringsrom n Etablering av bredbåndsinfrastruktur n Opplæring, uttesting av tjenester og evaluering n Kommersialisering Del I: Felles forståelse...
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.