Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertDidrik Berger Endret for 9 år siden
1
Etter- og videreutdanning ved Høgskolen i Nord-Trøndelag (HiNT) Børre A Olsen Studieleder – avdeling for økonomi, organisasjon og ledelse (ØOL)
2
Disposisjon Kort om begrepet EVU, og litt om HiNT og ØOL Våre EVU-referanser Hvordan vi jobber med EVU … langs de ulike ledd i verdikjeden Formaliteter / retningslinjer – og forankringen Erfaringer … Utfordringer … Tankekors …
3
Begrepet ”etter- og videreutdanning” (EVU) Knyttes vi til eksternfinansiert virksomhet: Etterutdanning: Utdanning UTEN studiepoeng (gjerne dagskurs og korte seminarer) – ingen eksamen Videreutdanning: Utdanning MED studiepoeng – ”normale” arbeidskrav og eksamen
4
HiNT … ? Trondheim - Statlige midler: ca 340 mill - EVU (og FoU): ca 30 mill - Fem faglige avdelinger + EN administrasjon
5
HiNT – avdeling for økonomi, organisasjon og ledelse (ØOL) 30 faglig tilsatte Utdanninger: – Grunnutdanninger: Bachelorer, – Mastergrader: To ”executive masters” i samarbeid med TØH og CBS – Annen bevilgningsfinansiert videreutdanning: div. årsstudier og halvårsstudier Avdelingens budsjett fra ”grunnbevilgningen”: ca 20 mill Årlig EVU (og FoU) – eksternfinansiert: ca 4 mill
6
Noen av våre ”oppdragsgivere” … Folkeuniversitetet … rundt om i landet … Politiets fellesforbund Sivilforsvaret Norske Skog Aker Verdal Nord-Trøndelag Elektrisitetsverk Sparebank-1 Midt-Norge Kommuner og Fylkeskommuner Innovasjon Norge Forsvaret
7
Verdikjeden i EVU … og hvordan vi jobber med den Produktutvikling / akkvisisjon Kontrakts- og budsjettarbeid Gjennomføring ”Ettermarkedsaktiviteter” Fagstabens rolle … og administrasjonens rolle mht ”støtteaktiviteter”
8
Formaliteter … ihh til rundskriv fra Kunnskapsdepartementet HiNT har utarbeidet retningslinjer for … – eksternfinansiert aktivitet (2004) – bidrags- og oppdragsfinansiert aktivitet (2009) Våre retningslinjer følger lojalt opp det som foreskrives gjennom rundskrivene Følger vi lojalt opp våre egne retningslinjer ??
9
Erfaringer, utfordringer og tankekors EVU er viktig for oss – faglig og økonomisk Smidighet og kundefokus Rollefordeling mellom fag og administrasjon Påslaget for indirekte kostnader (tilleggsordre eller ”full cost”) … og hensyntaken til konkurranseevne / konkurransevridning Videreutdanning … som del av den bevilgningsfinansierte aktiviteten … I fagstaben: mer populært å jobbe med EVU enn med grunnutdanningene
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.