Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Språk og leseplan 1.trinn Innlandet skole. Begrepslæring -Innføre Magne Nyborgs begrepsundervisningsmodell -Innføre tre faser i arbeidet med grunnleggende.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Språk og leseplan 1.trinn Innlandet skole. Begrepslæring -Innføre Magne Nyborgs begrepsundervisningsmodell -Innføre tre faser i arbeidet med grunnleggende."— Utskrift av presentasjonen:

1 Språk og leseplan 1.trinn Innlandet skole

2 Begrepslæring -Innføre Magne Nyborgs begrepsundervisningsmodell -Innføre tre faser i arbeidet med grunnleggende begreper: Språkuttrykk – sammenligning – oppdage delvise likheter -Ta i bruk de grunnleggende begrepene ved innlæring av bokstaver og tall -Bli oppmerksom på ord som lyder likt, men har ulik betydning (homonymer) -Jobbe med å finne ord som betyr det samme som (synonymer) -Bli oppmerksom på ord som betyr det motsatte av (antonymer) -Jobbe med forstavelser og endelser og deres betydning for ordets innhold (morfemer)

3 Leseforståelse og gjenfortelling -Veiledet gjenfortelling -Gjenfortelling som rekkefortelling -Hente ut deler av tekst

4 Piggi snuser på ord

5 Tankekart i bilder

6 Høyfrekvente ord De 25 første Lese ordene som ordbilder Vite hva ordene betyr

7 Kartlegging -Kartlegging av grunnleggende begreper -Kartlegging av språklig bevissthet -Carlstens observasjonsprøve i lesing og skriving -Obligatorisk kartleggingsprøve av leseferdighet (Utdanningsdirektoratet)


Laste ned ppt "Språk og leseplan 1.trinn Innlandet skole. Begrepslæring -Innføre Magne Nyborgs begrepsundervisningsmodell -Innføre tre faser i arbeidet med grunnleggende."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google