Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertLina Aamodt Endret for 9 år siden
1
NOTAR Ved Elisabeth N. Aanes Revisjonsleder Fakta Kvalitet og Service AS
2
NOTAR GRUPPEN zNotar Eiendom AS zCodex AS - advokat zCre.no AS - inkasso zConto AS - låneformidling zStøttefunksjoner - også egne AS: IT Organisasjon Kvalitet - Fakta Kvalitet og Service AS Marked Regnskap
3
NOTAR EIENDOMS KVALITETSHISTORIE z1986: Oppstart 3 ansatte z1996: ISO sertifisert Norge Eneste eiendomsmegler i Norge som er ISO sertifisert 4 kontor z2000: ISO sertifisert i Sverige 4 kontor i Sverige/ ca. 25 kontor i Norge z2002: ISO sertifisert i Spania…. ISO sertifisert Codex…... 32 kontor i Norge/ 4 i Sverige/ 1 i Spania
4
PROSESS TIL ISO zMål om at nye eiendomskontor blir ISO sertifisert i løpet av første driftsår yKvalitetsavdelingen bidrar med: Opplæring Tilrettelegging for drifting av kvalitetssystemet på kontoret Statusrevisjon Oppfølging av kontoret zSertifiseringsrevisjon gjennomføres av kvalitetsavdelingen
5
KVALITETSMÅL zVi skal gjøre vår spisskompetanse tilgjengelig for folk og bedrifter på en måte som markedet aldri har opplevd maken til yKvalitetspolicy: Null feil yServicepolicy: en opplevelse av service man aldri før har opplevd maken til yMotto: Notar yter mer
6
KVALITETSWEBB zSamtlige prosesser fra første møte med kundene til sak avsluttet er beskrevet i kvalitetswebben: –40 eiendomsrutiner –15 fellesrutiner –prosjektrutiner –næringsrutiner zRutiner tilfredsstiller krav satt i ISO standarden, lovtekst og bransjeetikk
7
DRIFTING LOKALT zAnsvaret på kontoret ligger på faglig leder yOpplæring av nyansatte i rutinene yOppfølging av at alle ansatte rapporterer avvik yKontrollfunksjon - stikkprøver yUkentlig kvalitetsmøte yFellesmøte 1 gang i mnd med kvalitet på agendaen
8
DRIFTING SENTRALT zKvalitetsavdeling: yFakta Kvalitet og Service AS xKurs xOppfølging av at kontoret drifter kvalitetssystemet xInterne revisjoner - 2 gang i året zEksterne revisjoner xVeritas - 2 gang i året - 12 kontor xKredittilsynet - 1 gang i året
9
FREMTIDEN zNytt meglersystem der kvalitetsrutiner og regnskapsfunksjon er integrert. zAvviksverktøy på data som kostnadssetter avvik. zKvalitetsrutinene satt i prosesskart, der man vurderer alvorsgraden av avvik opp mot konsekvensen
10
FORVENTNING MED EiT zEr vi kommet så lang som vi tror zSammenligne oss med andre bedrifter som arbeider med kvalitet zFå kartlagt ansattes oppfatning av kvalitetssystemet xKjennskap til det xHvordan det brukes xUlemper/ fordeler
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.