Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Opp og fram Musikk og videoproduksjon - Fra idé til suksess.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Opp og fram Musikk og videoproduksjon - Fra idé til suksess."— Utskrift av presentasjonen:

1 Opp og fram Musikk og videoproduksjon - Fra idé til suksess

2 En av søylene i regionenes lyd/bilde satsning Prosjektet skal være en av bidragsyterne for å etablere Harstad som den fremste musikkbyen nasjonalt, gjennom å få artister med kvalitetsprodukter innenfor ulike musikalske sjangrer til å velge Harstad som lokalisering når de skal gjennomføre sine prosjekter som produksjon og innspilling av plater og musikkvideo.

3 Gjennomføring av prosjektet Rolf Graf lager en kokebok som tar for seg alle stadier som en artist må igjennom 2-3 talenter på ulike nivå i karrieren tas igjennom ulike prosesser i kokeboken, og forskningen vil dreie seg om å kartlegge deres erfaringer. Forskningen benyttes for å etablere et foretningskonsept.

4 Utvelgelse av talentene Utlysning i media, annonsering og gjennom Nasjonal jury har valgt ut 9 artister/band til å stille på audition i 14. og 15. oktober De to eller tre som blir plukket ut vil bli premiert med hjelp fra næringslivet

5 Kriteriene som vektlegges Drive Talent Være villig til å dele sine erfaringer med andre. Ambisjon om å være en seriøs artist innenfor sin sjanger Ambassadør for prosjektet ”Musikk og videoproduksjon – fra ide til suksess”

6 Seminarene 3 seminarer med aktuelle temaer som skriving av låter, markedsføring og videoinnspilling. Formål er å heve kompetansen for hele musikkmiljøet i regionen. De utvalgte talentene må dele erfaringer med resten av miljøet

7 Utgangspunktet - Kokeboken 1. steg Egenart, låter, demoer, samarbeidspartnere, medmusikere, øving, opptredener 2. steg Øve inn band, opptredener, spille i studio, utgi ep, tono, søknader stipend 3.steg Trykke cd, promo, radio, kontrakter, scenekunnskap 4.steg Plateselskaper, management, tv opptreden, media bevist, intervju

8 Problemstilling Hvilke erfaringer gjør artisten/bandet seg i prosessen fra a til b A til b vil være ulikt for de ulike artistene alt etter hvor de befinner seg i karrieren Hvilke erfaringer viser størst avvik i forhold til kokeboken

9 Dette skal kartlegges Artistens ståsted i dag og deres erfaringer så langt i karrieren Hvilke mål artisten har for sin karriere og hva de selv er villige for å gjøre for å nå disse målene. De erfaringer som artisten gjør seg på veien mot det målet de selv har vært med på å definert innenfor dette prosjektets rammer. I hvilken grad fungerer rådene fra ”kokeboken” Hva skjer med artisten eller bandet og deres samhold og fokus etter å ha kommet seg et steg opp og fram.

10 Metodikk Deltagende observasjon Observasjonsguide Loggbok Video Telefon (sms) Clasfronter Avsluttende dybdeintervju

11 Analyse Hypotesetesting av data Systematisering av observasjons notater GT kategorisering av loggbøkene Videoanalyse

12 Formidling Egen artikkel på metode Artikkel i bok sammen med forskerteamet Foredrag


Laste ned ppt "Opp og fram Musikk og videoproduksjon - Fra idé til suksess."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google