Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Utforming av stasjoner May-Liss Daljord Trafikk og Marked, Stasjoner.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Utforming av stasjoner May-Liss Daljord Trafikk og Marked, Stasjoner."— Utskrift av presentasjonen:

1 Utforming av stasjoner May-Liss Daljord Trafikk og Marked, Stasjoner

2 Trafikk og Marked, -Våre mål: Sikker og effektiv trafikkstyring Kunde- og trafikkinformasjon Trygge, tilgjengelige, rene og godt vedlikeholdte stasjoner Punktlighet og regularitet Robust ruteplan Resultat: forbedre Jernbaneverkets omdømme

3 Stasjoner 337 Stasjoner og holdeplasser i Norge Kundens første og siste del av reisen Tilgjengelighet Informasjon Synsinntrykk Velkommen Trygt Rent Godt vedlikeholdt

4 Vi måles på: Kundens totale opplevelse på Stasjonen –Kundenes tilfredshet på om stasjonene er godt vedlikeholdte og rene, parkeringsmuligheter og om det er enkelt å finne fram Universell Utforming –Universelt Utformet, 4 –Tilgjengelig, 102 –Telefonløsning for togtider (tlfnr 02009) KTI –Øst/lokal, 81 –Region, 86

5 Oppfattet kundeforhold til de reisende Togselskaper, NSB, NSB Gjøvikbanen, Flytoget, SJ Jernbaneverket Rom JBV Rammer, Infrastruktur (spor, stasjoner, el), Trafikkstyring, Punktlighet, Ruteplan

6 Hvem er kundene? Vi er forskjellige! Tegning: Trond Bredesen

7 Informasjon og veifinning Informasjonen må nå alle (gis på forskjellige måter) Informasjon bør være enkelt, intuitivt, raskt og konsekvent Veien må være uten hindringer Ledelinjer og skilting er ofte en utfordring. Smart å tenke veifinning tidlig i prosjektet. Kilde: Universell utforming AS

8 Utplassering av elementer

9 Plattformer

10 Informasjon

11 Vedlikehold

12 Takk for meg!


Laste ned ppt "Utforming av stasjoner May-Liss Daljord Trafikk og Marked, Stasjoner."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google