Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Utforming av stasjoner

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Utforming av stasjoner"— Utskrift av presentasjonen:

1 Utforming av stasjoner
May-Liss Daljord Trafikk og Marked, Stasjoner

2 Trafikk og Marked, -Våre mål:
Sikker og effektiv trafikkstyring Kunde- og trafikkinformasjon Trygge, tilgjengelige, rene og godt vedlikeholdte stasjoner Punktlighet og regularitet Robust ruteplan Resultat: forbedre Jernbaneverkets omdømme

3 Stasjoner 337 Stasjoner og holdeplasser i Norge
Kundens første og siste del av reisen Tilgjengelighet Informasjon Synsinntrykk Velkommen Trygt Rent Godt vedlikeholdt

4 Vi måles på: Kundens totale opplevelse på Stasjonen
Kundenes tilfredshet på om stasjonene er godt vedlikeholdte og rene, parkeringsmuligheter og om det er enkelt å finne fram Universell Utforming Universelt Utformet, 4 Tilgjengelig, 102 Telefonløsning for togtider (tlfnr 02009) KTI Øst/lokal, 81 Region, 86

5 Oppfattet kundeforhold til de reisende
Rom Jernbaneverket JBV Togselskaper, NSB, NSB Gjøvikbanen, Flytoget, SJ Rammer, Infrastruktur (spor, stasjoner, el), Trafikkstyring, Punktlighet, Ruteplan

6 Tegning: Trond Bredesen
Hvem er kundene? Vi er forskjellige! Tegning: Trond Bredesen

7 Informasjon og veifinning
Informasjonen må nå alle (gis på forskjellige måter) Informasjon bør være enkelt, intuitivt, raskt og konsekvent Veien må være uten hindringer Ledelinjer og skilting er ofte en utfordring. Smart å tenke veifinning tidlig i prosjektet. Kilde: Universell utforming AS

8 Utplassering av elementer

9 Plattformer

10 Informasjon

11 Vedlikehold

12 Takk for meg!


Laste ned ppt "Utforming av stasjoner"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google