Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertAslak Martinsen Endret for 9 år siden
1
PRESIS Nytte av et forskningsprosjekt? 1 Jernbaneverkets punktlighetsdag 27.11.2014 Andreas Seim, Forskningsleder, SINTEF
2
Kilde: Jernbanestatistikk 2013
4
Analyser av effekter og fenomener i togtrafikk Verktøy for automatisering av analyser Sammensetting og videreutvikling av verktøy for å dekke behov
5
TIOSGPS(BaneData) Endring Effekt Tidsbruk Oversikt og beslutningsstøtte Analyseverktøy Variasjon Spredning av forsinkelser Kryssingsmønstre
6
Verste saktekjøringer 1.…. Tidstap: x:xx 2.…. Tidstap: x:xx 3.…. Tidstap: x:xx 4.…. Tidstap: x:xx 5.…. Tidstap: x:xx Verste tidstap- strekninger 1.… Tidstap: x:xx 2.… Tidstap: x:xx 3.… Tidstap: x:xx 4.… Tidstap: x:xx 5.… Tidstap: x:xx
7
Saktekjøring Kambo pga mangel materiell, Godstog nordgående
8
Saktekjøring Kambo pga mangel materiell, Godstog sørgående
9
Saktekjøringer FIDO
11
L12 Mot Kongsberg
12
L12 Mot Eidsvoll
15
Sammenheng underveisforsinkelse og forsinkelse til endestasjon
16
Fremtid BehovLøsningTest Effekt av telefonkjøring Saktekjøringer – materiell Spreding av forsinkelser for baneområde Dashbord: Værste strekninger Hvor mye slakk bruker hver saktekjøring Effekter av fornying +++ Ofotbanen Teste lokførerapp CargoNet
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.