Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Ingeborg Amundrud og Åshild Vassend Holm Lynkursdag 2. 12. 2014.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Ingeborg Amundrud og Åshild Vassend Holm Lynkursdag 2. 12. 2014."— Utskrift av presentasjonen:

1 Ingeborg Amundrud og Åshild Vassend Holm Lynkursdag

2 Lynkursdag – høgskolepedagogikk og e-læring Mål: Vite hvordan en Kahoot som quiz-spill fungerer Få noen tips og ideer til pedagogisk bruk av Kahoot Vite hva studentene mener om bruk av Kahoot i undervisningen Få erfare hvordan det er å spille Kahoot Vite hvor du kan få mer opplæring og veiledning

3 Inventor: Alf Inge Wang, NTNU Hva er Kahoot? Great Learning Starts By Asking Great Questions. An educational platform which brings engagement & joy to teaching & learning in any subject.

4 Hvordan lage en Kahoot? getkahoot.com

5 Hva husker vi best? Pedagogisk tanke Hjerne – Hånd – Hjerte Logiske og fornuftige Praktiske og håndgripelige Følelsesmessige og engasjerende

6 Oppsummering Tips 1 Hva kan studentene etter gjennomført undervisning? Læreren forbereder en Kahoot med kontrollspørsmål fra forelesningen Studentene får en oppsummering av fagstoffet Studentene kan sjekke hva de har fått med seg Mulighet til kort repetisjon ved lav skår God evaluering for faglærer

7 Førprøve Tips 2 Hva kan studentene om temaet før forelesning? Læreren starter forelesningen med en Kahoot med spørsmål fra dagens tema eller ved oppstarten på et nytt emne. Studenten får en oversikt over innholdet og forventet kunnskap etter endt gjennomgang - MÅL for dagen/perioden Læreren får en oversikt over studentenes kunnskapsnivå og kan tilpasse undervisningen bedre Kan repetere Kahooten

8 Skolekamp Tips 3 Hvem kan mest om fotball? Hjalmar Johansen vgs i Skien utfordret Romsdal vgs i Molde. Temaet for quizen Cupfinaler de siste 5 åra Premier League Siste verdensmesterskapene i fotball. Idrettsfag fra Molde stilte med 3 lag. «Våre lag kjempet godt, men måtte til slutt se seg slått av "Ibsens sønner" fra Skien» «Det var en artig kamp, og selv om vi tapte i dag, så går vi for seier på søndag.»

9 Fordypning Tips 4 Studentene tester hverandre. Oppgave: Lag 13 spørsmål i løpet av 15 minutter fra valgfritt emne. Test hverandre ved å spille Kahoot for de andre på gruppa. Hvem får flest poeng?

10 "The Use of Game-Based Learning in the Classroom" Hva sier studentene? Alf Inge Wang, Professor ved NTNU Studentene blir mer positive til faget etter å ha spilt Kahoot

11 "The Use of Game-Based Learning in the Classroom" Hva sier studentene? Alf Inge Wang, Professor ved NTNU Jeg ønsker at Kahoot skal brukes i flere kurs.

12 "The Use of Game-Based Learning in the Classroom" Hva sier studentene? Alf Inge Wang, Professor ved NTNU Ja, vi lærer noe av å bruke Kahoot Husker hva de gjorde feil (ikke dok. blir undersøkt nå) Konkurranseeffekten Variasjon Musikk? Ja!!

13 "The Use of Game-Based Learning in the Classroom" Hva sier studentene? Alf Inge Wang, Professor ved NTNU Hvor ofte kan du benytte Kahoot? Kun spurt de som hadde brukt Kahoot hele semesteret.

14 Ny demo

15 Erfaringer? Synspunkter?


Laste ned ppt "Ingeborg Amundrud og Åshild Vassend Holm Lynkursdag 2. 12. 2014."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google