Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Foreldre- undersøkelse 2011 BARNEHAGE. Det var 52% som svarte på undersøkelsen! Grafen under viser snittet på hvert spørsmål, i en skala fra 1-6 hvor:

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Foreldre- undersøkelse 2011 BARNEHAGE. Det var 52% som svarte på undersøkelsen! Grafen under viser snittet på hvert spørsmål, i en skala fra 1-6 hvor:"— Utskrift av presentasjonen:

1 Foreldre- undersøkelse 2011 BARNEHAGE

2 Det var 52% som svarte på undersøkelsen! Grafen under viser snittet på hvert spørsmål, i en skala fra 1-6 hvor: 1 = veldig misfornøyd 6 = veldig fornøyd

3 Spørsmål Kompetanse5,74,95,25,35,0 Sikkerhet4,84,55,35,2 Levering5,14,74,85,15,0 Henting4,75,24,9 Informasjon4,43,64,14,74,5 Tilbud4,94,65,05,25,1 Tilbakemelding4,44,55,05,24,9 Aktivitetstilbud4,84,54,95,0 Barnas behov5,04,55,15,25,1 Pedagogisk opplegg4,54,34,75,0 Samarbeid5,35,05,35,55,3 Uteplass4,34,44,64,94,6 Inneplass5,2 Attføringsinfo4,84,34,85,15,3 Miljøinfo3,14,75,0 Undersøkelsen4,34,14,44,84,9 4,84,44,75,15,0 Trender over flere år I år var det et nytt spørsmål, ellers likt som tidligere Snittet er gått litt ned, men fortsatt høy tilfredshet >4

4 Evalueringsskjema med snitt besvarelse 1.I hvilken grad føler du personalet har tilstrekkelig faglig kompetanse? Snitt: 5,0 2.I hvilken grad føler du deg trygg på at sikkerheten til ditt barn er ivaretatt? Snitt: 5,2 3.I hvilken grad føler du at levering om morgenen er en god og trygg opplevelse? Snitt: 5,0 4.I hvilken grad føler du at henting om ettermiddagen er en god og trygg opplevelse? Snitt: 4,9 5.I hvilken grad føler du at du får tilstrekkelig informasjon ved levering/henting? Snitt: 4,5 6.I hvilken grad føler du at barnehagens tilbud tilfredsstiller dine behov? Snitt: 5,1 7.I hvilken grad føler du at du, som foreldre blir hørt når du tar opp saker du enten er lite fornøyd med eller ønsker annerledes? Snitt: 4,9

5 Evalueringsskjema med snitt besvarelse 8.I hvilken grad er du fornøyd med barnehagens aktivitetstilbud? Snitt: 5,0 9.I hvilken grad føler du at ditt barns behov blir ivaretatt? Snitt: 5,1 10.I hvilken grad føler du at personalet har gitt deg tilstrekkelig informasjon om barnehagens pedagogiske opplegg? Snitt: 5,0 11.I hvilken grad føler du at samarbeidet mellom deg og personalet fungerer? Snitt: 5,3 12.I hvilken grad føler du at barnas utfoldelses mulighet er ivaretatt på uteplassen? Snitt: 4,6 12.I hvilken grad føler du at barnas utfoldelses mulighet er ivaretatt inne? Snitt: 5,2 13.I hvilken grad føler du at du har mottatt tilstrekkelig informasjon om at Moltemyrskogen er en attføringsbarnehage? Snitt: 5,3 14.I hvilken grad føler du at du har mottatt tilstrekkelig informasjon om at Moltemyrskogen er en attføringsbarnehage? Snitt: 5,0 15.I hvilken grad føler du at denne undersøkelsen bidrar til å måle din tilfredshet som kunde? Snitt: 4,9

6 Kommentarer fra foreldrene! 1 Bedre organisering av internett (www.moltemyrskogen.no) - nyheter 2 Er stort sett fornøyd med barnehagetilbudet. Skulle jeg likevel sette fingeren på noe, så er det noen ganger vanskelig å finne uteklær når man henter, men har forståelse for at dette ikke er like lett å ha kontroll på. Er veldig takknemlig for at barnet mitt hver dag ønsker og opp i barnehagen, noe som forteller meg at det er en positiv opplevelse for han/henne. 3 Spesielle aktiviteter som karneval, nissefest og lignende må fordeles på flere ukedager eller åpnes for alle. Det blir ikke greit for barna at noen skal få være med på alt og noen ikke får være med på noe av dette

7 Kommentarer fra foreldrene! 4 Kanskje litt lite uteleker, litt tamt liksom, parkeringsproblemer inntreffer 5 Spesielle dager som fridag, navnefest, karneval og lignende bør sprees på flere dager eller åpnes for at alle barna kan få komme. Vanskelig å forklare barna at noen skal få være med på alt og at noen ikke får være med på noe av dette 6 Mindre Durapart info ved foreldremøte, de nye får jo den info - hvorfor så til foreldremøte. Heller prioritere foreldremøte 7 Synes de minste barna får leke lite ute 8 Mer uteleker, sklier og lignende

8 Kommentarer fra foreldrene! 9 Jeg tenker at de som er på foreldremøtene får masse informasjon. Foreldre har også et ansvar med å passe på at de stiller opp på foreldremøtene så de får informasjon. De som ikke stiller opp på de møtene bør heller ikke kunne klage om at de ikke får nok informasjon 10 Lite informasjon ved henting 11 Alt er helt topp! Takk for supert personale. Dere er gode :)

9 Oppsummering! Undersøkelsen er en viktig datakilde: Få til en dialog med foreldre om kvalitet på tjenesten Måle for å se om de tiltakene vi iverksetter fungerer Kan vi spør anderledes? Hva ønsker dere at vi skal spør om? Andre spørsmål enn idag? Noe som mangler?


Laste ned ppt "Foreldre- undersøkelse 2011 BARNEHAGE. Det var 52% som svarte på undersøkelsen! Grafen under viser snittet på hvert spørsmål, i en skala fra 1-6 hvor:"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google