Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Lojalitetssystem, Database

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Lojalitetssystem, Database"— Utskrift av presentasjonen:

1 Lojalitetssystem, Database

2 Lojalitetsløsning er et samarbeidsprosjekt
EVRY Self Service Lojalitetsløsning er et samarbeidsprosjekt Elektroniske Tjenester AS Løsningsleverandør innenfor forhåndsbetalte kort, tjenesteleverandør Point Norge AS Terminaler, PCI regelverk EVRY Norge AS Lojalitetsløsning, Apps Bisnode Kundedata/analyse

3 You got NOK 500 in BONUS. ! Pay with BONUS?

4 Hovedpunkter lojalitetsløsning
EVRY Self Service Hovedpunkter lojalitetsløsning Lojalitet følger betalingsmiddel hos riktig Kjede(r) Kjede styrer verdi av lojalitet , rabatt-% av kjøpsbeløp Lojalitet omregnes til penger og legges inn i en prepaid reskontro Noen hovedpunkter: Kunden registrere seg selv og sine betalingskort i butikk, mobil eller WEB På kundens «MinSide» funksjonalitet på WEB og Mobil gis det oversikt over transaksjoner, saldo og mulighet for å aktivisere elektroniske bonussjekker Kjede kan kunne kommunisere via «MinSide» direkte til kunden, publisere innhold og gode tilbud, også posisjonsstyrt på mobil Enkel innrullering av kunder innsamlet via Kampanjekort eller kunder i eksisterende kundeklubber

5 Hovedfunksjoner Fase 1/pilot: Videreutvikling: EVRY Self Service
Innmelding m/Facebook integrasjon Registrering/innhenting av kundedata og betalingsmiddel Oversikt opptjent bonus Oversikt transaksjoner Oversikt butikker Oversikt tilbud, posisjonsstyrt Deling på sosiale media Aktivere elektroniske bonussjekker Push varslinger Videreutvikling: Generelle forbedringer Integrasjon med kjedens hjemmeside på Facebook Flere varslinger og mer interaktivitet Kvitteringer Rabattkuponger, automatisk bruk Gamification løsninger Sjekk inn/ut løsninger koblet til Beacons, Cisco CMX WiFi eller NFC Andre kundebehov

6 4. Databasen ved Lojalitetssystemet
Kunden registrerer egne kort, debetkort og kredittkort Alle transaksjoner lagrer seg i databasen, hver gang en bonuskunde er i butikk og handler Enkelt å registrere HVA den spesifikke kunden handler, da vanlige kort nå er registrert Kjøpemønsteret til den spesielle kunden kan kartlegges Dette åpner for en mye tettere dialog mellom kjeden og kjedens kunder Kunnskap gir høyere treff% ved markedsføring. Dette vil føre til at kjeden får flere kunder i butikk, mer fornøyde kunder, og at kjeden vil tjene mer penger

7 4. Bruk av kampanjekort til å bygge lojalitetskunder
I tillegg til kortnummer og mobil, registrerer kunden inn egne kort for å få aktivert kjedens kampanjekort kjeden vil bli bedre kjent med kunden sine, og gir bort kampanjekort for å få bygd opp antallet lojalitetskunder Kampanjekort med datalagring bør brukes regelmessig for å oppgradere produktinteressene, for å få nye lojalitetskunder

8 4. Databasen (Gavekort og kampanjer)
Hente og generere rapporter direkte på nettet, når man selv ønsker


Laste ned ppt "Lojalitetssystem, Database"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google