Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Lojalitetssystem, Database. Elektroniske Tjenester AS o Løsningsleverandør innenfor forhåndsbetalte kort, tjenesteleverandør Point Norge AS o Terminaler,

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Lojalitetssystem, Database. Elektroniske Tjenester AS o Løsningsleverandør innenfor forhåndsbetalte kort, tjenesteleverandør Point Norge AS o Terminaler,"— Utskrift av presentasjonen:

1 Lojalitetssystem, Database

2 Elektroniske Tjenester AS o Løsningsleverandør innenfor forhåndsbetalte kort, tjenesteleverandør Point Norge AS o Terminaler, PCI regelverk EVRY Norge AS o Lojalitetsløsning, Apps Bisnode o Kundedata/analyse 2 Lojalitetsløsning er et samarbeidsprosjekt EVRY Self Service

3 You got NOK 500 in BONUS. ! Pay with BONUS?

4 Hovedpunkter lojalitetsløsning Lojalitet følger betalingsmiddel hos riktig Kjede(r) Kjede styrer verdi av lojalitet, rabatt-% av kjøpsbeløp Lojalitet omregnes til penger og legges inn i en prepaid reskontro Noen hovedpunkter: o Kunden registrere seg selv og sine betalingskort i butikk, mobil eller WEB o På kundens «MinSide» funksjonalitet på WEB og Mobil gis det oversikt over transaksjoner, saldo og mulighet for å aktivisere elektroniske bonussjekker o Kjede kan kunne kommunisere via «MinSide» direkte til kunden, publisere innhold og gode tilbud, også posisjonsstyrt på mobil o Enkel innrullering av kunder innsamlet via Kampanjekort eller kunder i eksisterende kundeklubber EVRY Self Service 4

5 Fase 1/pilot: o Innmelding m/Facebook integrasjon o Registrering/innhenting av kundedata og betalingsmiddel o Oversikt opptjent bonus o Oversikt transaksjoner o Oversikt butikker o Oversikt tilbud, posisjonsstyrt o Deling på sosiale media o Aktivere elektroniske bonussjekker o Push varslinger Videreutvikling: o Generelle forbedringer o Integrasjon med kjedens hjemmeside på Facebook o Flere varslinger og mer interaktivitet o Kvitteringer o Rabattkuponger, automatisk bruk o Gamification løsninger o Sjekk inn/ut løsninger koblet til Beacons, Cisco CMX WiFi eller NFC o Andre kundebehov 5 Hovedfunksjoner EVRY Self Service

6 4. Databasen ved Lojalitetssystemet Kunden registrerer egne kort, debetkort og kredittkort Alle transaksjoner lagrer seg i databasen, hver gang en bonuskunde er i butikk og handler Enkelt å registrere HVA den spesifikke kunden handler, da vanlige kort nå er registrert Kjøpemønsteret til den spesielle kunden kan kartlegges Dette åpner for en mye tettere dialog mellom kjeden og kjedens kunder Kunnskap gir høyere treff% ved markedsføring. Dette vil føre til at kjeden får flere kunder i butikk, mer fornøyde kunder, og at kjeden vil tjene mer penger

7 4. Bruk av kampanjekort til å bygge lojalitetskunder I tillegg til kortnummer og mobil, registrerer kunden inn egne kort for å få aktivert kjedens kampanjekort kjeden vil bli bedre kjent med kunden sine, og gir bort kampanjekort for å få bygd opp antallet lojalitetskunder Kampanjekort med datalagring bør brukes regelmessig for å oppgradere produktinteressene, for å få nye lojalitetskunder

8 4. Databasen (Gavekort og kampanjer) Hente og generere rapporter direkte på nettet, når man selv ønsker


Laste ned ppt "Lojalitetssystem, Database. Elektroniske Tjenester AS o Løsningsleverandør innenfor forhåndsbetalte kort, tjenesteleverandør Point Norge AS o Terminaler,"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google