Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Gavekort, Kampanjekort, Database, Bonussystem

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Gavekort, Kampanjekort, Database, Bonussystem"— Utskrift av presentasjonen:

1 Gavekort, Kampanjekort, Database, Bonussystem

2 Produkter 1. Gavekort; Få frem gavekort i butikk  displayer med peg
Velg beløp og aktiver gavekortet i kortbutikken på nett 2. Kortbutikk på nett; I. Kjøp gavekort online II. Åpne og betale gavekort som er levert ut fra butikk/ kjøpesenter, online III. Åpne kampanjekort via kortnummer og mobil IV. Sende mobile kort, bursdag, bryllup, humor etc, med gavekortet, når og klokkeslett for levering, ikke klar ennå 3. Kampanjekort 4. Database 5. Bonusklubb

3 1. Gavekort Øke salget av gavekort i butikk:
Peg-oppheng, kort med eller uten ferdigtrykt verdi Gavekort-Display på disk, gulv eller vegg Gavekortet aktiveres i butikk eller i kortbutikken på nett

4 2. Gavekort (Kortbutikk på nett)
TO FORSKJELLIGE BRUKSOMRÅDER FOR ONLINE GAVEKORTKUNDER Bestille gavekort online, (levert direkte til kundes postkasse) Åpne og betale gavekort mottatt i handleposen, i DM (eks før jul), eller hentet i en butikk på kjøpesenteret

5 Åpne og betale gavekort på nett som er hentet i en butikk/ et kjøpesenter, mottatt i kundeavis/DM mm. Når man har kortbutikken på nett kan man også benytte denne butikken til å aktivere gavekort Dere får en link som dere kan legg inn på deres hjemmeside Her går kunden inn for å aktivere gavekortet med valgfritt beløp Kortet åpnes/aktiveres ved at kunden legger inn kortnummer og ønsket beløp på gavekortet Kunden kommer deretter inn i betalingsløsningen hvor han betaler for gavekortet

6 Generell erfaring ved bruk av gavekort bestilt online, eller direkte fra oss
Knarvik senter bestilte 200 gavekort via kortbutikken på nett, fylte de opp med 250 kroner, bruket de til en kampanje. Kortene ble levert rett fra oss direkte til senteret. Åpnes via SMS Fornebu S har bestilt 1000 kampanjekort som fylles opp med 50 kroner, leveres nå i Oktober. I tillegg til disse sentrene har mange av kjedekundene våre brukt kampanjekort flere ganger. Her får vi nye kunder hele tiden

7 3. Kampanjekort, Kontantstrømmen
Butikk Kunden innbetaler beløpet (kr )for varen. Eks, 30 % rabatt. Kr. 700,- går inn på butikkens konto Kr. 300,- overføres automatisk til den sentrale kampanjekort-kontoen Kundens kampanjekort fylles opp med kr. 300,- Butikk Når et kampanjekort innløses overføres beløpet automatisk fra den sentrale kampanjekort-kontoen til den aktuelle butikken. Dette skjer daglig.

8 3. Bruk av kortbutikken ved bestilling av kampanjekort
Senteret kan bestille kampanjekort med individuell kortdesign i kortbutikken. Kampanjer hvor en premierer med kort, spesielle anledninger hvor en bruker kampanjekortene til å trekke til seg kunder utenfor senteret, kampanjekort som bygger opp kundedata for senteret Senteret bestemmer da selv utløpstid på kampanjekortene

9 3. Bruk av kortbutikken til å få informasjon
om kunder ved bruk av kampanjekort Kunden aktiverer kortet på Kjøpesenterets nettsider: Ved å legge inn kortnummer og mobilnummer Gir samtykke til at Kjøpesenteret kan sende informasjon/reklame direkte til kundenes mobiler, mailadresser, postkasser Kjøpesenteret legger selv inn sine produktinteresser ( Hvilke butikker kunden er mest interessert i) se neste slide Alt lagrer seg i en kampanjedatabase som Kjøpesenteret eier

10 3. Kampanjekort Kortet lades i terminal, men kortet er inaktivt.
Kunden selv må inn på nettsidene til kjeden og åpne kortet sitt Info om kunden blir automatisk utfylt. Kunden kan fylle inn hva de ønsker gode tilbud på/interesseområder Her henter man også samtykke Dersom målet er å bygge kundekartotek/kundeklubb og få kunder til butikk, så bruker kjeden penger først når disse kriteriene er oppfylt. NO CURE NO PAY

11 4. Databasen Får eget brukernavn og passord
Alle gavekorttransaksjoner oppdateres daglig Alle kampanjekorttransaksjoner oppdateres daglig Alle transaksjoner i bonussystemet oppdateres daglig (innmelding av kundenes debet/og kredittkort) Bonussystemet: Kundene til Kjøpesenteret melder inn sine debet/kredittkort i bonussystemet. De oppgraderes til gullkunde osv hvis de er ofte innom og handler. Alt registreres og legger seg i databasen

12 4. Databasen Gavekort: Alle rapporter kan hentes ut, breakage, når og hvor kort er ladet og brukt Kampanjekort uten databygging, kun trafikk i butikk: Alle rapporter skiller seg ut fra gavekortene. Enkelt for senteret/sentrumsforeningen å se hvor og når en kunde har vært og handlet med kampanjekortet All gavekorthistorikk lagres Alle kampanjer med kampanjekort lagres Kan følge daglig utvikling på nåværende kampanje

13 4. Databasen, kampanjekort ved databygging
Alle data lagrer seg i databasen Transaksjonsdata, når og hvor kortet er brukt, hentet fra FTP-server hos Evry (vanlige gavekortrapport) Alle data som kundene selv har lagt inn i senterets online kortbutikk, Navn, mobil, mail, produktinteresser, samtykke Alle data fra Bisnode (kredittsjekk selskap) Bolig Aldersintervall Familiestruktur Kjønn Inntektsintervall Postnummer Kjøpekraft

14 4. Databasen, kampanjekort ved databygging
Kan segmentere kundene/lage utvalg og sende SMS, mail direkte til kundene Snart kan det også sendes, post, push-meldinger, mobile kampanjekort direkte til segmenterte grupper Kan søke og lage rapporter på alle data Kan lage og lagre grafene i ulike filformater Ulike diagramtyper

15 4. Databasen (Gavekort og kampanjer)
Hente og generere rapporter direkte på nettet, når man selv ønsker

16 5. Bonusklubb (Pilot) «Min Side» Lojalitetskunder Nille
Vi programmerer innmeldingssiden for lojaliteskundene til kunden Legges via en link inn på Kjøpesenterets nettsider Kunder melder seg inn med navn, adresse, kortnummer, (debetkort og kredittkort) Lojalitet følger betalingsmiddel til bonuskundene (ingen andre kort er nødvendig). Terminal gjenkjenner innmeldte kort. Kjøpesenteret kan enkelt søke opp all informasjon i databasen. Kunden får etter innmelding sin egen «Min Side» Denne får bonuskundene tilgang til via en login på Kjøpesenterets nettsider, også enkelt å logge seg på via egen smarttelefon

17 5. Bonusklubb (Pilot) «Min Side» Lojalitetskunder Nille
«Min side» viser opparbeidet bonus, relaterte kvitteringer Min side» kan vise fremtidig bonus/fordeler Kjøpesenteret velger å gi de forskjellige bonuskundenel. Kan se kommende kampanjer, tilbud etc etc «Bonusskunder kan få ekstra gode tilbud inne på «Min side»

18 5. Bonusklubb (Pilot) Mobil App
Smarttelefonen viser kundens «Min side» via pålogging «Min side» viser bonuskundens status, tilbud, fordeler etc Kvitteringer, transaksjonsoversikt Kjøpemønsteret til den spesielle kunden kan kartlegges Dette åpner for en mye tettere dialog mellom Kjøpesenteret og kundene Kunnskap gir høyere treff% ved markedsføring. Dette vil føre til at Kjøpesenteret får flere kunder i butikk, mer fornøyde kunder, og at butikkene i senteret vil tjene mer penger


Laste ned ppt "Gavekort, Kampanjekort, Database, Bonussystem"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google