Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Geir Jangås – COO, Schibsted Norge SalgMarkedsføringsdagen i Stavanger Vår digitale hverdag vil endre måten vi kommuniserer med forbrukere på – dramatisk.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Geir Jangås – COO, Schibsted Norge SalgMarkedsføringsdagen i Stavanger Vår digitale hverdag vil endre måten vi kommuniserer med forbrukere på – dramatisk."— Utskrift av presentasjonen:

1 Geir Jangås – COO, Schibsted Norge SalgMarkedsføringsdagen i Stavanger Vår digitale hverdag vil endre måten vi kommuniserer med forbrukere på – dramatisk

2 I 1960 var det 80 prosent sannsynlig at en markedsleder i mediebransjen var markedsleder to år senere. I dag er det 80 prosent sannsynlig at markedslederen ikke er det om to år Adam Ikdal, BCG

3 Teknologi Data Annonsering basert på teknologi + data Schibsted om annonsering basert på teknologi + data

4 TEKNOLOGI

5 Two columns Bullet-textslide Header, max two lines Text: Click on ’Increase Indent’ for changing Bullet-level To get back, click on ’Decrease Indent’  8 av 10 barn har i dag tilgang til nettbrett hjemme.  Av dagens 10-åringer har hele 60 % egen smarttelefon.

6 Skandinavisk undersøkelse: 50% av alle menn under 40 år sitter og tisser….

7

8

9 DATA BIG

10 I følge IBM vil data vokse med 800% de neste 5 år, over hele verden

11

12

13 Bullet-textslide Header, max two lines Text: Click on ’Increase Indent’ for changing Bullet-level To get back, click on ’Decrease Indent’ Turn off ’CLASSIFICED’ via 1. ’Insert’ / ’Header & Footer’ 2. Deactivate by clicking off the Footer Checkbox 3. Check ’Apply to All’

14 Bullet-textslide Header, max two lines Text: Click on ’Increase Indent’ for changing Bullet-level To get back, click on ’Decrease Indent’ Turn off ’CLASSIFICED’ via 1. ’Insert’ / ’Header & Footer’ 2. Deactivate by clicking off the Footer Checkbox 3. Check ’Apply to All’

15

16 Bullet-textslide Header, max two lines Text: Click on ’Increase Indent’ for changing Bullet-level To get back, click on ’Decrease Indent’ Turn off ’CLASSIFICED’ via 1. ’Insert’ / ’Header & Footer’ 2. Deactivate by clicking off the Footer Checkbox 3. Check ’Apply to All’

17

18 ANNONSERING BASERT TEKNOLOGI OG DATA

19 Det vil være et skifte fra mediekjøp, til målgruppekjøp Fra websites som middel for å nå en målgruppe… X% dekning i målgruppe ELLER Akkurat “den” personen som skal gjøre akkurat “dette” Til å gi teknologien mulighet til å finne målgruppen

20

21

22 Nå handler det om å treffe den ene personen, til rett tid i rett modus… …eller 1-1 kommunikasjon i massemedier

23

24

25

26

27 HVA TENKER SCHIBSTED OM ANNONSERING BASERT PÅ TEKNOLOGI OG DATA?

28 Bullet-textslide Header, max two lines Text: Click on ’Increase Indent’ for changing Bullet-level To get back, click on ’Decrease Indent’ Turn off ’CLASSIFICED’ via 1. ’Insert’ / ’Header & Footer’ 2. Deactivate by clicking off the Footer Checkbox 3. Check ’Apply to All’

29 Bullet-textslide Header, max two lines Text: Click on ’Increase Indent’ for changing Bullet-level To get back, click on ’Decrease Indent’ Turn off ’CLASSIFICED’ via 1. ’Insert’ / ’Header & Footer’ 2. Deactivate by clicking off the Footer Checkbox 3. Check ’Apply to All’ Schibsted har 7800 ansatte i 29 land

30 Bullet-textslide Header, max two lines Text: Click on ’Increase Indent’ for changing Bullet-level To get back, click on ’Decrease Indent’ Turn off ’CLASSIFICED’ via 1. ’Insert’ / ’Header & Footer’ 2. Deactivate by clicking off the Footer Checkbox 3. Check ’Apply to All’ Schibsted omsatte for 14,7 mrd i 2012, og overskuddet (69%) drives gjennom digitale inntekter

31 Two columns Bullet-textslide Header, max two lines Text: Click on ’Increase Indent’ for changing Bullet-level To get back, click on ’Decrease Indent’ Schibsted Norge Salg skal etablere en annonsebørs 3,3 mill månedlige brukere og 10 mrd displayannonser fra alle mediehus blir tilgjengeliggjort på én felles plattform NORGE SALG *Kilde: TNS, Norsk Internettpanel, januar 2013 Mediehusene vil i tillegg fortsette å selge produkter som i dag.

32 Bullet-textslide Header, max two lines Text: Click on ’Increase Indent’ for changing Bullet-level To get back, click on ’Decrease Indent’ Turn off ’CLASSIFICED’ via 1. ’Insert’ / ’Header & Footer’ 2. Deactivate by clicking off the Footer Checkbox 3. Check ’Apply to All’ Markedsplassen blir kjernen i hva vi jobber med, mens det er data som kommer til å skape verdi for annonsørene Brukerdata Paneldata Børsen blir vår nye markedsplass hvor varelager koblet med data skal tilgjengeliggjøres for kjøpere (DSP). DSP/ kjøpsplatform NORGE SALG Log in-data Data Management Plattform

33 Audience Targeting Målgruppesegmentene

34 Bullet-textslide Header, max two lines Text: Click on ’Increase Indent’ for changing Bullet-level To get back, click on ’Decrease Indent’ Turn off ’CLASSIFICED’ via 1. ’Insert’ / ’Header & Footer’ 2. Deactivate by clicking off the Footer Checkbox 3. Check ’Apply to All’  Mediene må gjøre den største transformasjonen; ny teknologi og ny kompetanse  Annonsørene må tenke annerledes i sine medieplaner og mediekjøp  VIKTIGST: Test, lær, eksperimenter og gjør erfaringer

35


Laste ned ppt "Geir Jangås – COO, Schibsted Norge SalgMarkedsføringsdagen i Stavanger Vår digitale hverdag vil endre måten vi kommuniserer med forbrukere på – dramatisk."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google