Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertDaniel Mathisen Endret for 9 år siden
1
:enkelt for deg Nordic Connect 2008 Kari Anne Nordby
2
Er din bedrift opptatt av høy driftssikkerhet på alarmhåndteringen? Har dere et alarmsystem som begynner å ”gå ut på dato”? Ønsker dere ett alarmserversystem for alle alarmer? Hadde det vært fint å ha kun èn trådløs enhet hvor både alarmer og samtaler kan håndteres? Umoe IKT kan levere en moderne alarmserverløsning til deres bedrift. Løsningen tilpasses de behov enhver bedrift måtte ha for å kunne håndtere alarmer på en trygg og sikker måte. Mobicall Hvordan står det til med alarmanlegget deres?
3
Hvem er NewVoice? Sveitsisk selskap grunnlagt i 1991 Software leverandør – MobiCall platform Spesialisert innen: håndtering av informasjonsflyt Kontorer i hele verden: Europa (Sveits, Frankrike), Asia (Bangkok, Hong Kong ), De Arabiske Emirater (Dubai), America (Brazil, USA), Australia Installert på mer enn 3000 kundelokasjoner Finnes i følgende sektorer: helse, industri, bank, hotell, kommuner
4
Hva er Mobicall? Serverbasert alarmserversystem Innkommende grensesnitt Pot. frie kontakter SNMP Telefon SMS Epost Web browser Serverbasert alarmserversystem Tjenester i serveren Administrasjonsverktøy Passordbeskyttet tilgang Overvåking av alarmer Generering av manuelle alarmer Eskalering av alarmer Statistikker og Rapporter Web grensesnitt Utgående grensesnitt Alle typer fast-telefoner Alle typer trådløse telefoner Epost Personsøkere Høyttalere SMS Faks/printer Andre tjenester Konferansebro Opptak av samtaler Lokalisering Evakuering
5
System Oversikt MobiCall-Alarm, Konferanse og Informasjonsserver... ISDN Q.Sig-GF DECT H.323 / SIP / XML Messaging PLUS
6
Sentral Administrasjon: via lokal klient eller via Web klient Master / Slave definisjon pr alarm er mulig for flere MobiCall servere og mellom flere lokasjoner. MobiCall Master Configuration & Customer Data MobiCall Base- System Supervision of Master/Slave MobiCall Slave Configuration & Customer Data MobiCall Base- System Intranet TCP-IP... Redundant Løsning (passiv stand-by / hot stand-by)...
7
Hvorfor Mobicall? Standardisering på kjent plattform Samkjøring av systemer på tvers av lokasjoner En robust og god løsning med meget høy grad av redundans Driftssikkerhet Gjenbruk av eksisterende telefoniløsninger Gjenbruk av eksisterende alarmgenererende løsninger Enorm fleksibilitet Lavere investeringskostnader Lavere vedlikeholdsutgifter
8
Mobicall hos Sykehuset Innlandet Sykehuset Innlandet som Pilot på Mobicall alarmserverløsning Behov Svært høy oppetid på alarmformidling Felles distribusjonssystem for alle alarmer Felles alarmløsning for flere lokasjoner Gjenbruk av meldingsgeneratorer og meldingsmottakere Brukervennlig grensesnitt På sikt: Opptak av samtaler Praktiske forutsetninger Helseforetaket har 4 ”hovedlokasjoner”, alle med store Nortel PBX’er God infrastruktur mellom store og små lokasjoner (WAN av god kvalitet) Stabile LAN Har personsøkeranlegg og mobilordning de ønsker å benytte
9
Mobicall hos Sykehuset Innlandet Testanlegg Alarmkilder Hjertestansalarm via WAGO Byggtekniske alarmer via serielle grensesnitt/ESPA 4.4.4 Serveralarmer via SNMP Tastetrykk på PC for leger ved BUP’er og DPS’er Web-grensesnitt for sentralbord og koordinator på Operasjon Meldingsmottakere Mobiltelefoner (SMS) Personsøkere (Seriell til IP) E-post Redundante alarmserversystemer En server på Hamar og en på Lillehammer Konferanse Gi talebeskjed ved feil på alarmknapp
10
Prinsippskisse
11
Mobicall hos Sykehuset Innlandet Forberedelser Grundig kartlegging av behov God planlegging Dokumentasjon Sette opp testanlegg for et begrenset antall brukere Gjennomføring Prosjektbasert med inndeling i faser Sette av nok tid til innlegging av data og øvrig konfigurasjon Grundig testing av alle elementer Test av redundans Dokumentasjon av testresultater Status i dag løsningen er svært stabil Tilfredsstillende testresultater Brukervennlig og intuitivt Planlegger produksjonsstart i November Erfaringer i prosjektgjennomføringen Tidkrevende kartlegging Tidkrevende innlegging av data Spørsmål rundt løsningen hos Sykehuset Innlandet? Ta kontakt med Johnny Brodahl Mob: 905 34 322 Erfaringer
12
Spørsmål? Kom gjerne bortom vår UmoeIKT stand for en prat. Kari Anne Nordby, Mob: 915 42 241 E-post: kari.anne.nordby@umoeikt.no
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.