Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

14. – 20. juli Norges Delegasjon GruppeAntKontaktperson 1Sola21Anita Brede 2Lista og Egersund45Olaug Søyland / Irene Andreassen 3Bodø gym og turn64Margrete.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "14. – 20. juli Norges Delegasjon GruppeAntKontaktperson 1Sola21Anita Brede 2Lista og Egersund45Olaug Søyland / Irene Andreassen 3Bodø gym og turn64Margrete."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 14. – 20. juli

3 Norges Delegasjon GruppeAntKontaktperson 1Sola21Anita Brede 2Lista og Egersund45Olaug Søyland / Irene Andreassen 3Bodø gym og turn64Margrete Vinje 4Eidsvold12Stine Stenersen 5Bodø og Omegn IF turn31Hilde Pedersen 6Klepp12Linn Skretting Garborg 7Sandved21Pt. Anne Kristin Sollid 8Bamble19Anette Prestvik 9Malvik21Hanne Ledang Eriksen 10Sørreisa14May Tove Grytnes 11Sarpsborg30Hanne Rossfjord / Elisabeth Langsholt 12Svalbard13Helle Jakobsen 13Mandal39Reidun Noddeland 14Tønsberg23Lise Mandal 15Sogn og Fjordane42Grete Aud Totland 16Sør-Trøndelag37Line Strømøy 17Ski12Margrethe Stabell 18Fredrikstad42Vivi Ann Evensen 19Horten10Solveig Kjøraas 20Finnsnes16Cecilie Bye

4 Delegasjonsledelse Delegasjonsledelse: Marianne N. Eikeland (adm) Reidun Skretting (forbundsstyret) Ida Sandholtbråten (breddekom) Elena Andreassen (breddekom) Sissel Haugstad (skolevakt) Astrid Rust(skolevakt) Ragnhild Mauseth(skolevakt) Terje Mauseth(skolevakt)

5 Presentasjon Navn Gruppe Er du trener eller leder Hvor stor er gruppa annet

6

7 Åpningsseremoni Søndag 15. juli Tre ulike oppmøtesteder Alle må ha på rød singlet, shorts, sekk og joggesko (husk vann og solkrem) Seremonien er på Estádio Cidade de Coimbra Middagen vil bli utdelt i esker

8 Workshops Hver gruppe skal ha 4-6 workshops. Man velger 10 workshops i prioritert rekkefølge, og arrangøren garanterer at man får minst ett ønske oppfylt (?) Man velger felles for hele gruppa, og gruppa er sammen på alle workshops. Alle må delta på de workshopsene de blir tildelt.

9 Workshops 1.Gymnastikkaktiviteter: akrobatikk, aerobic, turn, RG, teamgym, trampoline, tumbling, fitball, alternative gym, gym games, hoppetau, step, 2.Tradisjonelle idretter og leker: friidrett, fekting, baseball, fotball, judo, kajak, roing, rugby, seiling, tennis, volleyball, 3.”Expression workshops” : aerocombat, aerodance, african dance, ballroom dance, dancefusion, hip-hop 4.Alternative activities: tradisjonelle leker/spill, body building, capoeira, sirkus, klatring, sykling, orientering, boot camp, parkour, skating, tai-chi 5.Vannaktiviteter: undervannshockey, vann aerobic, vannpolo

10 Koreografi workshop -Bare din tropp -Dobbel tid -Jobbe med oppvisningsprogrammet deres sammen med en erfaren koreograf.

11 Oppvisninger Hver gruppe skal ha to oppvisninger (+ evt en frivillig) En gruppe må bestå av minst 6 gymnaster Max tid er 10 min inkludert rigging av utstyr før og etter 2 arenaer for tropper uten mye utstyr; Igreja de Sta Cruz og Dolce Vita (inni et kjøpesenter). Teppe 14 x 14 meter på tregulv. 2 arenaer for tropper med mye utstyr; Praca da República og Parque Verde. Teppe 14 x 14 meter på tregulv 20x 30m

12 Oppvisninger Det vil være skifterom og område for oppvarming på alle arenaene Tilgjengelig utstyr for oppvisningene er benker, matter 1mx2mx10cm, 1 trampett, 1 hest (vaulting board), 1 kasse (vaulting box). På Prada da República er det i tillegg en ”inflated tumbling track” (=airfloor?) (Øvrig) utstyr man trenger må skrives på påmeldingen Evt spesialutstyr må dere ha med selv Husk musikk…!!

13 Oppfølging oppvisning Alle tropper skal få mulighet til å få tilbakemelding på sin oppvisning. Send DVD innen 1. februar til: Norges Gymnastikk- og Turnforbund v /Karen Tronstad 0840 Oslo. Legg ved navn, mail og mobnr til treneren. Tilbakemelding pågår fra d.d. t.o.m.31.mai på mail, eller ved besøk på trening: Besøk er frivillig og er for de som ønsker det, og for de som ikke har fått besøk før. Ønsker du besøk: Send tre alternative datoer (dag, tidspunkt og sted for trening)til karen.tronstad@nif.idrett.nokaren.tronstad@nif.idrett.no

14 Galla Onsdag kl. 21.30 på Estádio Cidade de Coimbra Tema: Let’s Share EMOTIONS En gruppe fra Norge Blir plukket ut etter at vi har sett programmene deres Foreldre og andre som vil se kan kjøpe billetter på nett. Max 3 min oppvisning, publikum på 3 sider

15 Avslutningsseremoni Alle som vil kan melde seg på, første mann til mølla. Trening på torsdag. Øvrige kan være tilskuere.

16 Forum Mandag 16. juli og tirsdag 17. juli kl. 14 – 15.30 I auditoriet og gymsalen på Coimbra University Stadium Temaer: 1. Koreografi 2. Hvordan få med gutter på turn/gymnastikk Motivasjon Passende øvelser Passende oppvisningsprogrammer Begge temaene har tre deler: teori, praktisk, diskusjon Åpent for både gymnaster og trenere

17 Overnatting Alle skal bo på skoler i enkle klasserom (eller militær/student) NB! Alle må ha med sovepose og liggeunderlag/madrass (enkel!) Man kan leie madrass (1,9x0,8x0,08) for 26,5 euro. Må bestilles ved endelig påmelding Vi blir antagelig fordelt på to skoler i nærheten av hverandre NGTF har med egne skolevakter Fra lørdag 14. til fredag 20. juli 2012. Mulig med ekstra en ekstra natt før og en ekstra natt etter, koster 20 euro pr pers pr natt. Må kanskje bytte skole.

18 Overnatting Skolene har : -Internettilgang -24t vakthold -Oppslagstavle (følg med!) -De fleste skolene har gymsal dere kan bruke til trening REGLER… Klasserom (ca. 15-20 per rom) Separate gutte -og jenterom Kun adgang med deltakerbevis Alle bruker en inngang, de andre er stengt Ro mellom 23.00 og 07.00 Skolene har egne evakuerings/kriseplaner

19 Mat Frokost hver dag på skolen kl. 07.00 – 08.30 Frokosten består av brød, croissanter, ost/skinke/smør/ syltetøy, korn, youghurt, melk/kaffe/te/juice Lunsj serveres 12.30 – 14.30 i eget mattelt i sentrum. Middag serveres 18. 30 – 20.30 i det samme teltet. (nb! Ved åpnings og avslutningsseremoni serveres ”middag” på arrangementet – sandwich og frukt) Lunsj og middag består av suppe, enkle måltider, salat og vann/juice. Enkle måltider er f.ex lasagna. Det vil være mulig å bestille spesielle dietter; glutenfri, soya, tofu, seitan mv.. Kort med stemplingssystem

20 Transport Transport fra flyplassen til Coimbra: Arrangøren tilbyr busstrasnport fra flyplassene i Lisboa og Porto og direkte til skolen mot avgift (max ventetid 2t i Porto og 3t i Lisboa). Fra Porto: - Exclusive bus up to 50 places – 450 euro hver vei - Shared bus up to 25 places – 380 euro hver vei Fra Lisboa: - Exclusive bus up to 50 places – 700 euro hver vei - Shared bus up to 25 places – 500 euro hver vei Arrangøren tilbyr gratis buss fra togstasjonen i Coimbra og til skolen.

21 Transport Lokal transport: Deltakerbeviset gir gratis adgang på lokale busser og på arrangørens Eurogym shuttle busser. Beregn GOD TID Ha med gode sko – det kan gå fortere å gå

22 Ankomst og avreise - Ankomst lørdag 14. eller søndag 15. juli. - Første post på programmet er gruppeledermøte (for alle gruppeledere fra alle land) kl. 15.00 søndag 15. juli. Da må alle være ankommet. - Avreise fredag 20. juli -Siste post på programmet er avslutningsseremoni og fest torsdag kveld

23 Antrekk Til defileringen skal alle ha: 1.Singlet, alle må kjøpe 2.Sekk, de som ikke har må kjøpe 3.Sort shorts (ikke hotpant) 4.Hvite/lyse joggesko med god såle 5.Hvite ankelsokker 6.Flagg I tillegg blir det mulig å kjøpe collegejakker for de som vil til lageret er tomt.

24 Deltakeravgiften Deltakeravgiften er 220 euro (dvs ca. 1700 kr) Dette dekker: Skoleovernatting og frokost Lunsj og middag Lokal transport under arrangementet Adgang til åpningsseremoni, gala og avslutningsseremoni Deltakelse i 4-6 workshops 2 oppvisninger Parties

25 Betaling NGTF sender faktura til lagene/gruppene i henhold til faktura fra arrangøren etter endelig påmelding. Fakturaen vil ha betalingsfrist ca. 1. april I tillegg kommer faktura på delegasjonsantrekket. Foreldre/enkeltgymnaster skal ikke sette inn penger på NGTFs konto! Frem til 31. mai refunderer arrangøren 50% av deltakeravgiften ved avmelding.

26 Forsikringer NGTF har kollektiv ulykkesskadeforsikring som dekker behandlingsutgifter i forbindelse med skader og ulykker på reisen. Forsikringen gjelder alle i delegasjonen så lenge de er medlem av foreningen/turngruppen. Alle må ha med Europeisk helsetrygdekort Alle må ha egen reiseforsikring som dekker bagasje +++ Sykerom

27 Diverse Portugal i juli er veldig varmt. Husk å be alle gymnaster om å: - Ha med vannflaske til enhver tid og drikke mye - vannet fra krana er trygt å drikke - Bruke caps eller annet på hodet - Smøre seg med solkrem Husk å pakke følgende i håndbagasjen: - Defileringsantrekk - Oppvisningsantrekk - Medisiner (og resept på medisiner) - Skift til en dag

28 Førstehjelp Det skal være førstehjelpspersonell til stede på alle arenaer. Her skal det også være utstyr til hjelp ved akutte skader. Gruppene må imidlertid selv ha med isposer, tape mv til videre behandling.

29 Noen regler.. Alle ungdommene som skal delta må signere reglement. Kopi av alle skjemaene skal sendes til NGTF innen 15. februar. Deltakerne må være født i 1999 eller tidligere. En gruppeleder fra hver gruppe må være hovedansvarlig for gruppa og NGTFs kontaktperson. Deltakende grupper må ha en voksen gruppeleder pr 12 ungdommer, dog minst to gruppeledere (dvs grupper under ti personer må også ha to ledere). Voksne som ikke har formelt gruppelederansvar skal ikke være del av delegasjonen. De må reise som privatpersoner og kan ikke bo på skolene eller akkrediteres til arenaene. Alle gruppeledere må bo sammen med sin gruppe på skolene.

30 Roller og ansvar Hver gruppeleder er reiseleder for sine ungdommer. Delegasjonsledelsen hjelper hvis det er nødvendig. Delegasjonsledelsen er bindeleddet mellom gruppene og arrangør. Delegasjonsledelsen tar avgjørelser som gjelder alle gruppene, og evt enkeltpersoner i gruppene hvis nødvendig. Alle gymnaster og ledere er en del av Norges delegasjon og er representanter for NGTF og Norge. Beskjeder fra skolevaktene er å anse som en beskjed fra delegasjonsledelsen. Ved sykdom, ulykker, skader eller andre alvorlige hendelser skal delegasjonsleder ha beskjed pr sms så snart som mulig. Felles gruppeledermøte hver kveld kl. 23.00 på skolene.

31 Reglement Ordensreglement: -Gjelder fra man reiser hjemmefra til man er hjemme igjen. -En liten gjennomgang.. - Hvordan skal vi sammen sørge for at det blir et hyggelig opphold?

32 Til andre påmelding - FRIST 15. FEBRUAR! - Navn og detaljer på gruppeleder - Navn på alle øvrige (fullt navn og riktig stavet!!) - passnummer til alle - Velge workshop’s, forum og ekskursjoner - Opplysninger om ankomst og avreise (dato, tid, flightnr) - Opplysninger om oppvisningen (tid, utstyr mv) - Evt bestilling av madrasser, ekstra netter, transport til og fra flyplass - Info om dietter og andre nødvendige helseopplysninger -

33 Til andre påmelding - NB! Alle må ha gyldig pass - Alle må ha levert signert reglement


Laste ned ppt "14. – 20. juli Norges Delegasjon GruppeAntKontaktperson 1Sola21Anita Brede 2Lista og Egersund45Olaug Søyland / Irene Andreassen 3Bodø gym og turn64Margrete."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google