Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Agenda Resultater over 10 år Vestlandets største uavhengige konsulentselskap med 60 rådgivere. Tjenestespekter som spenner fra utvikling og drift av.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Agenda Resultater over 10 år Vestlandets største uavhengige konsulentselskap med 60 rådgivere. Tjenestespekter som spenner fra utvikling og drift av."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 Agenda

3 Resultater over 10 år Vestlandets største uavhengige konsulentselskap med 60 rådgivere. Tjenestespekter som spenner fra utvikling og drift av løsninger, CRM, portalløsninger, til merkevarebygging og markedskommunikasjon. Tall for 2004 –46 MNOK –11,2 MNOK Målsetning: Videre geografisk og bransjemessig ekspansjon

4 Kort historie Etablert 1995 Privateiet av gründerne og nøkkelansatte Kjøpt opp, etablert, utviklet og solgt flere virksomheter de siste 10 årene Alltid gått med overskudd (20% driftsmargin++)

5 Understanding business Sikre framtidig inntektsstrøm og endringsdyktighet. Levert løsninger til nasjonalt ledende bedrifter innen finans, reiseliv, handel og industri, telecom og havbruk. Mer enn 10 år med prosjektbasert konsulentarbeid har gitt oss tro på at vi er annerledes. Vi har alltid sett på oss selv som foroverlente, og vektlegger resultater fremfor formaliteter. Sterk på forretningsutvikling så vel som IT –Mange konsulenter med business-bakgrunn

6 Forretningsområder Reaktor Consulting –systemutvikling –rådgivning og forretningsutvikling Reaktor ID –utvikling av tydelig identitet og sterk kultur (merkevarebygging) –grafisk design og markedskommunikasjon Reaktor IT service –nettverk og drift –hosting og outsourcing

7 Reaktor Consulting Sterkt fokus på Microsoft-teknologi Lang erfaring med systemer som har ekstremt høyt volum og krav til responstid Sterk på.NET Løsningsplattformer –Portal –Bank/finans –Reiseliv –Business Intelligence Vesentlig andel skreddersydde systemer

8 Reaktor har vært med SkandiaBanken siden banken etablerte seg i Norge. Gruppen har vært med å lage banken fra ”scratch”, og deltar i prosesser for kontinuerlig utvikling av banken. Reaktor har i tillegg vært med å utvikle systemer for lån, aksjehandel, intranett og system for økonomi- og markedsrapportering gjennom en omfattende datavarehusløsning. Utfordring: BLI NORGES BESTE OG STØRSTE NETTBANK

9 FotoKnudsen er en av Reaktors største kunder. Vi har utviklet løsninger for FotoKnudsen på en rekke felter. Alt fra produksjons- og økonomisystem (Navision) til produksjon og salg av digitale bilder over Internett. Reaktor bidrar i dag kontinuerlig til at FotoKnudsen er et ledende e-business foretak. Utfordring: FRA TRADISJONELL DRIFT TIL E-BUSINESS

10 Reaktor har vært med fra starten på bredbåndseventyret NextGenTel. Vi er involvert i så godt som alle ledd i NextGenTels verdikjede og utvikler kontinuerlig nettsted, salgs- og adm. systemer, markeds-kommunikasjon - samt bredbåndsportalen BroadPark. Utfordring: TA POSISJONEN SOM TELENORS STØRSTE UTFORDRER PÅ ADSL

11 Møller BilFinans AS tilbyr lån og leasingordninger til nye og brukte biler solgt gjennom Møller. MSS/Applikator gjør det mulig for forhandlere å legge inn finansieringssøknader som sendes til finansieringsselskap. Ved hjelp av scoringresultat gis disse automatisk eller manuell innvilgelse/avslag. Systemet levert av Reaktor korter ned på forretningsprosessene fra søknad til ferdig sak. Utfordring: FORENKLE KREDITTHÅDTERING VED BILFINANS

12 Bro og Tunnelselskapet AS i Bergen valgte Reaktor når et system for automatisk registrering av bompasseringer skulle utvikles (AutoPass). Registreringen går som en melding til det sentrale systemet som er bygget på Microsoft Business Solutions-Navision. Herfra blir passeringene belastet. Ved hjelp av NET-teknologi har Reaktor utviklet et system som leser av bilnummeret hvis brikken ikke gir signal. Utfordring: HÅNDTERE 62 MILLIONER BOMPASSERINGER ÅRLIG

13 Prosjektet, i regi av BIT Reiseliv og Reaktor, utvikles sammen med to pilotbedrifter, Reisemål Hardanger Fjord AS og Peer Gynt AS. Noe av hensikten med løsningen er å gjøre norsk reiselivsnæring og spesielt småskalaturisme bookbare i sanntid. BIT Reiseliv Reaktor PortalBooking (BitBook) gir tilgang til en rekke verktøy og åpner en ny verden for både små hyttetun og hotell som tidligere var forbeholdt store internasjonale hotellkjeder. Utfordring: GJØRE SMÅSKALATURISME TIL VINNERE PÅ INTERNETT

14 BMW Business Support, et system for bilkonfigurasjon og salgsverktøy for salg av nye og brukte biler. Det lar bilselgere konfigurere bil og utstyr, samt bistå i hele salgsprosessen, inklusive finansiering og innbytte av brukte biler. I tillegg har systemet funksjoner for å administrere og bruke rammeavtaler for kjøp av firmabiler. Finansieringsdelen er håndtert via et grensesnitt til MSS. Systemet utvikles nå og produksjonsstart er planlagt forsommeren Utfordring: BEDRE SALGSPROSESS

15 Datingtjenesten til TV 2, Spraydate, har fått mye omtale i det siste, og er kanskje Norges mest populære. Reaktor har utviklet en helt ny versjon av SprayDate, og har integrert TV2 Spillsonen-webside slik at begge løsninger benytter felles database. De nye tjenestene har bedre sikkerhet og støtte for betaling med Payex. De er også integrert mot TV-kanalens MMS-tjenester. Utfordring: GI KJÆRLIGHETEN ET LITE PUFF

16 Havnemyndigheter har de siste år innskjerpet krav til rapportering av skipsanløp til norske havner. Detaljeringsgrad har økt og dette har medført behov for hyppige innrapporteringer hver uke. For at dette arbeidet skulle være minst mulig ressurskrevende for Mongstadbase, utviklet Reaktor et rapporteringssystem hvor man registrerer relevant informasjon for alle skipsanløp. Basert på denne informasjonen blir PDF-rapporter generert automatisk som så sendes til havnemyndighetene. Utfordring: GJØRE HAVNEREGISTRERING MINDRE TIDKREVENDE

17 I løpet av sommeren 2006 skal spesialbygde automater drevet av Norsk Tipping, være utplassert på det norske markedet. De nye automatene er nettverksbaserte terminaler og lokalinnehaverterminaler er koblet sammen i et nettverk mot en sentral serverløsning hos Norsk Tipping på Hamar. Reaktor Consulting stod for alt integrasjonsarbeidet for å tilpasse systemet til norske systemer, samt rutiner for betalingsformidling. Dette inkluderer utbetaling av gevinster til spillerne, oppgjør for kommisjonærer samt provisjonsutbetaling til spilleierne. Utfordring: SPRE VINNERLYKKE

18 Den internasjonale apotekkjeden Alliance Unichem har gjennom oppkjøp blitt en av de 4 store kjedene i Norge. Reaktor har levert sitt HR system og tilpasset dette til Alliance sitt behov. Systemet er så vel tatt i mot av både ledelse og ansatte – at man nå ser på mulighetene for sette systemet i drift i øvrige land. Systemet håndterer i dag alt fra kompetanse- kartlegging/oppfølging til lønnsavregning (integrert mot Huldt & Lillevik). Utfordring: 1000 NYE ANSATTE

19 Norges Sildesalgslag ønsket å strømlinjeføre ”dialogen” og eliminere feilkilder i forbindelse med utveksling av elektroniske dokumenter. Løsningen er bygget på Biztalk og Navision og behandler transaksjoner for millarder av kroner årlig. Dette er en av Europas første og største Biztalk-installasjoner. Foruten ovenstående har Reaktor også levert sitt HR System til Sildesalgslaget. Utfordring: Informasjonsutveksling med mer enn tusen fiskere, fiskerimottak og myndigheter

20 Reaktor jobber kontinuerlig for å gjøre Rolls-Royce Marine til en effektiv E-business. Dette blant annet gjennom et prognosesystem (ROS) for innkjøp som både ansatte og leverandører er knyttet opp mot. Systemet er integrert mot Multi+, og det ser ut til at ROS alene vil resultere i de kostnadskutt Rolls-Royce har satt seg som mål. Reaktor arbeider nå også med E-business løsninger rettet mot RR kunder. Utfordring: REDUSERE VARELAGER MED ,-

21 Fjord Norge valgte Reaktor til å utvikle en helt ny versjon av fjordnorway.com. Løsningen setter store krav til brukeropplevelse. Dette krever en optimal kombinasjon av design, teknologi og kommunikasjon. Fjordnorway.com rates som en av de beste reiselivsportalene Skandinavia. Utfordring: SKAPE REISELYST – FLERE TURISTER TIL FJORD NORGE

22 Rainbuster leverer og drifter paraply-automater. Da selskapet skulle lansere internasjonalt hos Hilton i London, ble Reaktor engasjert for å utvikle system for sikre transaksjoner, samt lage brukergrensesnitt for enkel betjening av automatene. Automatene kan i dag betjene alle større kredittkort. Utfordring: SIKRE OG STABILE TRANSAKSJONER FRA AUTOMATER

23


Laste ned ppt "Agenda Resultater over 10 år Vestlandets største uavhengige konsulentselskap med 60 rådgivere. Tjenestespekter som spenner fra utvikling og drift av."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google