Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Løten kommune ● www.loten.kommune.nowww.loten.kommune.no Våre utfordringer Rådmann Gaute Arneson Utvidet ledergruppe Onsdag 9.1.08.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Løten kommune ● www.loten.kommune.nowww.loten.kommune.no Våre utfordringer Rådmann Gaute Arneson Utvidet ledergruppe Onsdag 9.1.08."— Utskrift av presentasjonen:

1 Løten kommune ● www.loten.kommune.nowww.loten.kommune.no Våre utfordringer Rådmann Gaute Arneson Utvidet ledergruppe Onsdag 9.1.08.

2 Løten kommune ● www.loten.kommune.nowww.loten.kommune.no Våre felles mål (jr. kommuneplanens tre satsingsområder) 7300 løtensokninger (helst flere) som opplever at…. Løten er en god kommune for oppvekst og utvikling Hverdagen er preget av trygghet og gode kommunale tjenester Lokalsamfunnet er i framgang og preget av trygghet, stolthet og glede

3 Løten kommune ● www.loten.kommune.nowww.loten.kommune.no Tre hovedutfordringer Oppvekst og utvikling: Læringsutbytte – læringsmiljø Innbyggernes hverdag: Kvalitet – bruketilfredshet Løtensamfunnet: Kommunens omdømme - befolkningsutvikling

4 Løten kommune ● www.loten.kommune.nowww.loten.kommune.no Lederskap Lederskap er å ta ansvar – å sette / akseptere målene og sørge for at vi kommer dit. Vi er kommunens ledere og tilhører løsningen, ikke problemet Vi retter primært oppmerksomheten mot innflytelsessfæren, ikke interessesfæren

5 Løten kommune ● www.loten.kommune.nowww.loten.kommune.no Brukerens preferanser 1) Kvalitet 2) Leveringsdyktighet 3) Pris

6 Løten kommune ● www.loten.kommune.nowww.loten.kommune.no Fire hovedgrep A) Organisasjonen B) Omdømme C) Kvaliteten D) Økonomien

7 Løten kommune ● www.loten.kommune.nowww.loten.kommune.no A) Organisasjonen I 20 virksomhetsområder – 5 stabsenheter Konsentrasjon om drift – tjenesteproduksjon – brukertilfredshet – kvalitetsavvik – medarbeidertilfredshet – sykefravær – resultat – målekart Myndiggjorte ledere i alle virksomhetsområder - ”hold fokus”

8 Løten kommune ● www.loten.kommune.nowww.loten.kommune.no A) Organisasjonen II Et tydelig og samlende overordna lederskap En ledelsesdialog med virksomhetsledere som preges av; Resultatorientering – knf. målkartene Brukertilfredsheten og kvalitetsavvikene Medarbeidertilfredsheten og sykefraværet Økonomistyringen

9 Løten kommune ● www.loten.kommune.nowww.loten.kommune.no B) Omdømmet ”Det skal 10 gode inntrykk til for å rette opp ett dårlig” Endrer strategi – vender oppmerksom- heten fra søndager til de 6 hverdager Systematisk arbeid nødvendig Fortelle om de gode nyhetene – svare på de dårlige Viktigst for befolkningsveksten

10 Løten kommune ● www.loten.kommune.nowww.loten.kommune.no C) Kvaliteten Erkjenne kvalitetsbrist Utvikle kvalitetssystem / internkontroll – logisk og praktisk Oppmerksomhet på forebygging og ”riktig første gangen”

11 Løten kommune ● www.loten.kommune.nowww.loten.kommune.no D) Økonomien På gjeldstoppen Nr 411 av 431 mht frie inntekter pr. innb. Økonomi/behov = 90% 4 år – to omstillingsprosesser – reduksjon 23 åv og 6 åv Løten kommune ved et hovedveivalg – den politiske agenda i februar 2008;


Laste ned ppt "Løten kommune ● www.loten.kommune.nowww.loten.kommune.no Våre utfordringer Rådmann Gaute Arneson Utvidet ledergruppe Onsdag 9.1.08."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google