Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertAda Sørensen Endret for 9 år siden
1
Referansearbeid og digitale bibliotek READI Tord Høivik, HiO
2
Hva gjør et bibliotek for brukeren? 1. Leverer dokumenter 2. Besvarer spørsmål 3. Analyserer informasjon
3
Hvilke tjenestenivåer er mulige? 3. Fullstendig service 2. Hjelp til selvhjelp 1. Fullstendig selvbetjening
4
Bibliotek leverer dokumenter Fullstendig service Boka på døra Hjelp til selvhjelp Katalog + BOL Fullstendig selvbetjening Et rom med bøker
5
Bibliotek leverer digitale dokumenter Fullstendig service Lenken i eposten Hjelp til selvhjelp Lenkebod på nettet Fullstendig selvbetjening Søk selv på web
6
Bibliotek besvarer spørsmål Fullstendig service Bemannet ref.skranke Hjelp til selvhjelp Databaser + BOL Fullstendig selvbetjening En hylle med oppslagsverk
7
Bibliotek besvarer digitale spørsmål Fullstendig service Bemannet spørrekasse Hjelp til selvhjelp Søkebod på nettet Fullstendig selvbetjening Søk selv på web
8
Bibliotek analyserer informasjon Fullstendig service Analyse- service Hjelp til selvhjelp Guider + BOL Fullstendig selvbetjening Gjør det selv
9
Bibliotek analyserer digital infotmasjon Fullstendig service Digital service Hjelp til selvhjelp Analysebod på nettet Fullstendig selvbetjening Gjør det selv
10
Biblioteket i det digitale felt Fullstendig service Lenken i eposten Boka på døra Bemannet spørrekasse Bemannet ref.skranke Virtuelle analyser Analyse- service Hjelp til selvhjelp Lenkebod på nettet Katalog + BOL Søkebod på nettet Databaser + BOL Verktøybod på nettet Guider + BOL Fullstendig selvbetjening Søk selv på web Et rom med bøker Søk selv på web En hylle med oppslagsverk Gjør det selv Leverer dokumenter Besvarer spørsmål Analyserer informasjon
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.