Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Hva er HOT og hva er ikke innen høyere utdanning/undervisning sett ut i fra internasjonal forskning. Er det bare MOOC som er innovativt?

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Hva er HOT og hva er ikke innen høyere utdanning/undervisning sett ut i fra internasjonal forskning. Er det bare MOOC som er innovativt?"— Utskrift av presentasjonen:

1 Hva er HOT og hva er ikke innen høyere utdanning/undervisning sett ut i fra internasjonal forskning. Er det bare MOOC som er innovativt?

2 2 “Everyone thinks of changing the world, but no one thinks of changing himself.” Leo Tolstoy

3 3 NMC Horizon Report NMC Etablert i 2002 –New Media Consortium * Rapporten i år er utarbeidet av 53 personer fra: –USA, Brasil, Japan, Tyskland, Spania, England, Canada, China, Australia, Danmark, Sveits, Columbia, India Webinar som hørte på Andre interessante webinarer er Educause/ELI webinarer *

4 4

5 5 Trender og utfordringer Hva er en trend –Det er en akselerator –Teknologi er alltid coolt Hva er utfordringer –Det som stopper utvikling

6 6 I år har NMC sett på Spørsmål –Hovedteknologitrender som akselererer i høyere utdanning –Hva er utfordringene med disse trendene –Viktige utviklingstrender i undervisnings teknologier Eksempel 3D printing :

7 7 Trend på kort sikt Learning Integration Hybrid- og samhandlingslæring –Personalisering av læring Forelesning + online + prosjekter etc. Få undervisningen til å gå ICAP veien Passive  Active  Constructive  Interactive Sosiale medier er over alt Er det noe poeng med sosiale media i undervisningen?undervisningen Kan underviseren bruke det til noe Skifte fra forbruker til den som lager undervisningen Det som ofte også kalles samhandlene Personalisering av undervisningen Studentene er skapere av innhold

8 8 Trender på lang sikt Utdanningsprogrammene tar i seg Agilitet. Undervisere vil stimulere top-down endringer Kan implementeres på tvers av mange fag The Lean Startup bevegelsen bruker teknologi som en katalysator for å fremme en kultur av innovasjon

9 9 Utfordringer Kunnskap til de som skal lære bort –Low Digital Fluency of Faculty Undervisning begynner å bli for kompleks –Du må kunne så mye annet –Undervisningsteknologien blir virksomhetskritisk BACKUP tavle –Hva betyr det for støtteapparatet

10 10 Student analytics De kjørere analytics på eks Sakai og for ut hvem som henger bak og hvem ikke…

11 11 Online hybride distance Connet and learnSmart. (mcgraw hill) Georg Mason University Brukte oppgave som de hadde online til å ha face to face møter. Hybrid eller blended læring gir best greie (face to face + online) Colaboration mellom studenter Da blir det gøy!!!!

12 12 Presonalied learning Arizona State Teknologi gjøre deg ikke bedre Alle bruker matte fag som første sted å lære å bruke prosonalizering De gikk på de store fagene –Gikk fra 48-38% stryk på ett år. –Stryker folk så forsvinner de. Få dem til å stå så blir de –ICAP (Pasiv Activ Construktiv interaktic) –Øke studenten sine oppleveler. –De bruker flip classroom på mattefag. MEN de må stille i laben. Siden dette er et grunnkurs er det vitkig at de er det. Disiplin.

13 13 Staben De lager program for å utvikle undervsinings staben https://www.canvas.net/courses/becoming-a-blended- learning-designer.

14 14 Hente mer inspirasjon tilstand-2014http://norgesuniversitetet.no/ikt/i-gang-med-digital- tilstand


Laste ned ppt "Hva er HOT og hva er ikke innen høyere utdanning/undervisning sett ut i fra internasjonal forskning. Er det bare MOOC som er innovativt?"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google