Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Markedsføringsloven - telemarketing. TM er viktig for forbrukeren og næringslivet. Alternative markedsføringskanaler er en forutsetning for sunn konkurranse.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Markedsføringsloven - telemarketing. TM er viktig for forbrukeren og næringslivet. Alternative markedsføringskanaler er en forutsetning for sunn konkurranse."— Utskrift av presentasjonen:

1 Markedsføringsloven - telemarketing

2 TM er viktig for forbrukeren og næringslivet. Alternative markedsføringskanaler er en forutsetning for sunn konkurranse. Dette gir forbrukeren et bedre og rimeligere tilbud.

3 Et forbud gir… Tapte arbeidsplasser Mindre konkurranse Dyrere markedsføring Økte priser og dårligere service for forbrukeren

4 Grenland Teleperformance Norge AS250 Next Call As 40 Sea Norge As 25 UniCall As 90 Max Marketing Gruppen AS 25 CDG Sandberg 40 Megafon As 56 Scancall 50 Expert 12 DNB 10 IF 5 DiaNett 5 Grenland Invest 10

5 TM-bransjen ca 1800 callsentre ca ansatte Mange distrikts- arbeidsplasser

6 Hvorfor TM? Effektiv kanal Rimelig markedsføring ”Eneste” salgskanal for spesielle bransjer

7 Produktene Aviser Telefoni mv Strøm Forsikring Ideelt arbeid

8 Arbeidsstokken Kvinner Studenter Innvandrere Noen ”utsatte” grupper

9

10 Dagens reservasjonsordning er balansert og fungerer godt – den bør videreføres! Men bransjen vil også ha sin egen autorisasjonsording…

11 Autorisasjon DM-nemnden i Sverige Bransjejustis ”Kvalitetsstempel” Fjerne inntektene til de useriøse


Laste ned ppt "Markedsføringsloven - telemarketing. TM er viktig for forbrukeren og næringslivet. Alternative markedsføringskanaler er en forutsetning for sunn konkurranse."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google