Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Markedsføringsloven - telemarketing.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Markedsføringsloven - telemarketing."— Utskrift av presentasjonen:

1 Markedsføringsloven - telemarketing

2 TM er viktig for forbrukeren og næringslivet.
Alternative markedsføringskanaler er en forutsetning for sunn konkurranse. Dette gir forbrukeren et bedre og rimeligere tilbud.

3 Et forbud gir… Tapte arbeidsplasser Mindre konkurranse
Dyrere markedsføring Økte priser og dårligere service for forbrukeren

4 Grenland Teleperformance Norge AS 250 Next Call As 40 Sea Norge As 25
UniCall As Max Marketing Gruppen AS 25 CDG Sandberg Megafon As Scancall Expert DNB IF DiaNett Grenland Invest

5 TM-bransjen ca 1800 callsentre ca 25 000 ansatte
Mange distrikts-arbeidsplasser

6 Hvorfor TM? Effektiv kanal Rimelig markedsføring
”Eneste” salgskanal for spesielle bransjer

7 Produktene Aviser Telefoni mv Strøm Forsikring Ideelt arbeid

8 Arbeidsstokken Kvinner Studenter Innvandrere Noen ”utsatte” grupper

9

10 Dagens reservasjonsordning er balansert og fungerer godt – den bør videreføres! Men bransjen vil også ha sin egen autorisasjonsording…

11 Autorisasjon DM-nemnden i Sverige Bransjejustis ”Kvalitetsstempel”
Fjerne inntektene til de useriøse


Laste ned ppt "Markedsføringsloven - telemarketing."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google