Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Gode råd for å selge inn en kommunikasjonsplan

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Gode råd for å selge inn en kommunikasjonsplan"— Utskrift av presentasjonen:

1 Gode råd for å selge inn en kommunikasjonsplan
Fra observatørene i gruppearbeidet 12. mars

2 Signaliser fleksibilitet (presenter kun utkast)
Tydeliggjør inforollene (samtidig med infostadiene) Tenk strategisk (hold fast på dine hovedmål)

3 Faktaopplysninger om gevinstene ved sammenslåing mangler, dette hemmer konstruktive innspill til planen Implementering umulig uten et eierforhold i ledelsen Rolleavklaring før neste møte. Ledelsen må være mer synlig da!

4 Forberedelser!! Plasser ansvar (i planen) Vær ydmyk og lydhør Fokus!

5 Ordfører og politisk ledelse må snarest på banen i direkte kommunikasjon med de berørte
Det må skapes intern begeistring gjennom presisering av fordeler ved sammenslåingen Det må fokuseres mer på utviklingsmuligheter for den enkelte ansatte og fordeler for Andebys befolkning

6 Planen ”selges” ikke inn; den utarbeides i samarbeid med ledere og ansatte på ulike plan Forslag i ledermøter Forhåndsdrøftelser med ulike ledere/ansatte Presenteres og redigeres i enkelt språk Kommunikasjonsplanen er et levende dokument og endres ved behov

7 Informasjonsleder må være lyttende, åpen for endringer
Strukturerende (innenfor/utenfor mandatet) Ivaretakende (dialog med hver enkelt deltaker)

8 I lederrollen: Ta styring
Aktivt salg Definer felles virkelighetsoppfatning

9 Når det dukker opp noe uventet:
Analyser den nye situasjonen Sjekk fakta Informer om egen vurdering


Laste ned ppt "Gode råd for å selge inn en kommunikasjonsplan"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google