Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Samlet kommersielt overnattingsmarked  Trondheim hadde 815 tusen overnattinger i 2010. Fosen hadde færrest overnattinger med 62 tusen.  Orkdal-regionen.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Samlet kommersielt overnattingsmarked  Trondheim hadde 815 tusen overnattinger i 2010. Fosen hadde færrest overnattinger med 62 tusen.  Orkdal-regionen."— Utskrift av presentasjonen:

1 Samlet kommersielt overnattingsmarked  Trondheim hadde 815 tusen overnattinger i 2010. Fosen hadde færrest overnattinger med 62 tusen.  Orkdal-regionen og Fosen hadde sterkest prosentvis vekst i 2010 - opp 20 og 16 prosent. Oppdal og Innherred hadde sterkest nedgang – med 5 prosent.  I Trondheim og Røros-regionen økte trafikkvolumet med hhv 17 og 18 tusen overnattinger i 2010.  Vær oppmerksom på at bare hotellovernattinger er regnet med i Trondheim disse tabellene. (Tall for andre overnattingsformer ikke kan gis pga for få bedrifter). Samlet kommersielt overnattingsmarked. Regioner i Trøndelag. 2010 og 2009

2 Samlet kommersielt innenlandsmarked  Trondheim hadde 692 tusen norske overnattinger i 2010. Hitra/Frøya-regionen hadde færrest med 33 tusen.  Fosen hadde sterkest prosentvis vekst i 2010 - opp 29 prosent. Innherred hadde sterkest nedgang med 4,3 prosent.  I Trondheim og i Røros-regionen økte trafikkvolumet fra innenlandsmarkedet med hhv 14 og 16 tusen overnattinger i 2010.  Innenlandsmarkedet betyr mest for overnattings-bedriftene i Trondheim, Værnes-regionen og Røros-regionen – og utgjør om lag 85 prosent av samlet trafikkvolum i disse regionene. Samlet kommersielt innenlandsmarked. Regioner i Trøndelag. 2010 og 2009

3 Samlet kommersielt utenlandsmarked  Trondheim hadde 123 tusen utenlandske overnattinger i 2010. Orkdal-regionen hadde færrest med 15 tusen.  Orkdal-regionen hadde imidlertid sterkest prosentvis vekst i 2010 - opp 15 prosent. Hitra/Frøya- regionen hadde sterkest nedgang med 13 prosent.  I Trondheim og Røros-regionen økte trafikkvolumet fra utenlandsmarkedet med drøyt 2 tusen overnattinger i 2010, mens Værnes-regionen hadde en vekst på 5 tusen utenlandske overnattinger.  Utenlandsmarkedet betyr mest for overnattings-bedriftene i Hitra/Frøya-regionen – og utgjør om lag 54 prosent av samlet trafikkvolum i denne regionen. Samlet kommersielt utenlandsmarked. Regioner i Trøndelag. 2010 og 2009

4 Hotellenes losjiinntekter  Hotellene i Trondheim hadde losjiinntekter på 473 millioner kroner i 2010. Deretter fulgte Værnes-regionen med 107 millioner. Orkdal-regionen hadde lavest losjiinntekter med 12 millioner.  Hotellene i Hitra/Frøya-regionen hadde sterkest vekst i losjiinntektene med 12 prosent. I Trondheim økte hotellenes losjiinntekter med om lag 9 millioner i 2010, mens Værnes- regionen hadde en vekst på om lag 10 millioner. Hotellenes losjiinntekter. Regioner i Trøndelag. 2010 og 2009


Laste ned ppt "Samlet kommersielt overnattingsmarked  Trondheim hadde 815 tusen overnattinger i 2010. Fosen hadde færrest overnattinger med 62 tusen.  Orkdal-regionen."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google