Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Synlige i media
3
Nyhetskriteriene Det som er aktuelt
Det som er nært, saker i lokalmiljøet Det som angår mange, det folk snakker om Det som er uvanlig, det som skiller seg ut Det som det er konflikt rundt Det som er viktig fordi det får konsekvenser Det som har med penger å gjøre Det som er kuriøst
4
Finne eller skape nyheten
”Naken greve jager neger med øks” ”KrF vil ha bedre eldreomsorg”
5
Vær aktiv! Ta kontakt tidlig Gå rett på sak Vis respekt
Godta avgjørelsen Hold pressen informert
6
Ni bud i møte med journalistene
7
Vær vennlig, sannferdig og imøtekommende
Første bud Vær vennlig, sannferdig og imøtekommende
8
Andre bud Spill på lag med journalisten om å lage et godt intervju uten å gå på akkord med deg selv eller KrF
9
Kommuniser tydelig og snakk i litt forståelige setninger
Tredje bud Kommuniser tydelig og snakk i litt forståelige setninger
10
Blir du presset; snakk i hele setninger og behold roen
Fjerde bud Blir du presset; snakk i hele setninger og behold roen
11
Gjenta de samme svarene, selv spørsmålene repeteres flere ganger
Femte bud Gjenta de samme svarene, selv spørsmålene repeteres flere ganger
12
Be om en ny sjanse eller om å få ringe tilbake. Spør om råd.
Sjette bud Be om en ny sjanse eller om å få ringe tilbake. Spør om råd.
13
Bordet fanger, ikke snakk ”off record” eller ”oss i mellom”
Syvende bud Bordet fanger, ikke snakk ”off record” eller ”oss i mellom”
14
Åttende bud Vær fokusert.
15
Niende bud Bli forstått. Snakk som til en nabo som ikke er kjent med KrFUs virksomhet eller terminologi.
16
Andre bud Spill på lag med journalisten om å lage et godt intervju uten å gå på akkord med deg selv eller KrF
17
Dine rettigheter Gjennomsynsretten
Pressens Faglige Utvalg/Kringkastingsrådet
18
Organisasjonskultur Snakke med hverandre, ikke om hverandre
Person- og strategidebatter
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.