Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

USA 2010. Det Amerikanske Reiselivsmarkedet..er et av de viktigste markedene for norsk reiseliv, målt i direkte verdiskapning og fortjeneste. Den amerikanske.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "USA 2010. Det Amerikanske Reiselivsmarkedet..er et av de viktigste markedene for norsk reiseliv, målt i direkte verdiskapning og fortjeneste. Den amerikanske."— Utskrift av presentasjonen:

1 USA 2010

2 Det Amerikanske Reiselivsmarkedet..er et av de viktigste markedene for norsk reiseliv, målt i direkte verdiskapning og fortjeneste. Den amerikanske turisten er den mest lukrative gjesten med et snittforbruk på kroner per døgn, og en gjennomsnittlig oppholdslengde på 11.1 dag. Totalt la amerikanerne igjen 2,3 milliarder på ferie i Norge i 2007 (TØI).

3 Fokus 2010 Øke bevisstheten og kunnskapen om Norge som destinasjon Profilering av skuldersesonger for økt verdiskapning og produktivitet Adventure opplevelser aktivt profilert i utvalgte segmenter & geografiske områder Tettere samarbeid med turoperatører for økt turproduksjon & salg Økt fokus på PR & Media med målrettede budskap

4 Nyheter for 2010 Ny strategi for bedre posisjonering av Norge Økt innsats for samarbeid med partnere innen adventure travel industrien Satse på yngre målgrupper i mer ”aktive” segmenter som aspirasjonsspredere Bedre tilgjengeligheten med flere direkte flyvninger fra USA til Norge

5 Markedsdata - forbrukere 33 millioner amerikanere interessert i naturbasert ferie 40,000 kvalifiserte forbrukere med interesse for Norge Adventure markedet forventes å øke med 10 % i året de neste årene. I 2007 la amerikanerne ned 243 milliarder dollar på adventure reiser. Norge som opplevelsesdestinasjon har fantastiske muligheter for å markere seg innen dette segmentet.

6 Markedsdata - bransjen Reiselivsaktører vi har direkte tilgang til: 500 adventure operatører 250 ”educational travel” operatører & reisetilbydere 60 USTOA operatører 4,000 reisebyråagenter

7 Geografiske områder

8 ”Nature and Culture Observers” The Adrenalin Crowd Nature & Culture Activity seekers Antall reisende Målgrupper Nature & culture Observers Adventure Seekers Adventure Reporters Profilering til yngre målgrupper skaper aspirasjoner og gir oppmerksomhet og økt trafikk i volumsegmentene

9 Målgrupper – Adrenalin Crowd år, college utdannet Single, par eller vennegrupper Fokus på reise og opplevelser Adrenalinsporter (klatring, snøscooter, paragliding, brevandring, dykking, havkajakk, freestyle ski, rafting) Komfort ikke avgjørende Kan fristes til å delta i arrangementer eller stevner med likesinnete

10 Målgrupper – Adventure Explorers år, college utdannet Single, par eller vennegrupper Fokus på reise og opplevelser Søker aktive opplevelser (klatring, mountain biking, snøscooter, paragliding, brevandring, dykking, havkajakk, alpint, rafting) Søker eksotiske destinasjoner Kvalitet i opplevelsene er viktig Hotell overnatting ikke avgjørende men ønsket

11 Målgrupper – Adventure Seekers år, gjerne profesjonelle med høy utdannelse Par eller flere par sammen, uten barn Husholdningsinntekt på Høy bevissthet og engasjement rundt miljøspørsmål Liker egenaktivitet og er fysisk spreke, ikke høy risiko Kjøper fra norske tilbydere på nett eller fra lokal operatør Komfortabel overnatting og god mat i deler av ferien Fokus på interesseområder men søker unike opplevelser i eksotiske destinasjoner

12 Målgrupper – Nature & Culture Seekers 45-65, høy utdannelse Vennepar eller større vennegrupper Husholdningsinntekt på +$ Erfarne reisende som har vært i Europa 1-2 ganger før Ulik intensitet i egen aktivitet, avhengig av alder og interesse Soft adventure, liten risiko og ofte kun i deler av ferien Høy standard overnatting og god mat Opptatt av kvalitet, berikende og unike opplevelser

13 Målgrupper – Nature & Culture Observers 55-75, college utdannelse eller høyere Husholdningsinntekt på +$ Erfarne reisende som har vært i Europa 1-2 ganger før Interessert i kultur, historie, natur Ikke veldig fysisk aktive, men vil være ”hands on” og prøve ulike aktiviteter Opptatt av kvalitet og ikke kvantitet Reiser med likesinnede på ”special interest” turer Høy standard hotell, god mat og drikke Personlig valuta for reisen - berikende & unike opplevelser

14 Aktiviteter 2010 – Forbruker Samarbeid med National Geographic Adventure Annonsering i adventure travel kanaler - online og offline Samarbeid med flyselskaper Profilering i utvalgte TV-kanaler Norway Day i Central Park, New York E-nyhetsbrev Visitnorway.com/us Social Media (Twitter og Facebook) Andre aktiviteter

15 15 Norgeskampanjen - annonsering National Geographic Adventure – 1,5 mill lesere Virtuoso – 1 mill velstående reisende Annen naturbasert media

16 16 Norgeskampanjen – US Airways besøkende på Norgessiden 7 mill impressions - homepage flashpod (0,72% click-thru) 20 mill impressions - homepage text link Load factor = 74 % fra Philadelphia - 88 % fra Oslo

17 Norgeskampanjen - TV “Norway – Quest for the Viking Spirit” på PBS Vert: Richard Bangs, Adventures with Purpose Potensial: 200 mill seere

18 Norway Day – New York Samarbeid med Generalkonsulatet Festival i Central Park Profilering gjennom NYRR (New York Road Runners) – medlemmer

19 E-nyhetsbrev Utsendt til ca konsumenter 10 ganger i året

20 20 Visitnorway.com/us Totalt besøkende: (-6% fra 2008)

21 21 Online – Social Media Facebook = 150 venner Twitter = 130 venner - Ca. 20 tweets postert månedlig

22 Andre aktiviteter OTC Houston deltagere Norsk profilering Outdoor Retailer deltagere Profilering med ATTA

23 Aktiviteter Travel Trade ATTA (Adventure Travel Trade Association) sponsorship & årlig konferanse ETC - Educational Travel Conference USTOA (United States Tour Operators Association) – årlig konferanse Virtuoso – eksklusivt medlemskap Norway Travel Workshop – New York Turoperatørbearbeiding (salg & markedsføring) Discover Norway Magazine & Newsletters

24 ATTA – Adventure Travel Trade - Sponsor – bevisstgjøring og kunnskapsoppbygging - ATWS (Adventure Travel World Summit) deltagelse & sponsing av lunsj

25 ETC – Educational Travel Conference - Sponsor – bevisstgjøring og kunnskapsoppbygging - Aktiv deltagelse - Utsendelser før og etter

26 USTOA – US Tour Operators Association Største og mest anerkjente operatører i USA Årlig konferanse & møtested Presentasjon av produkter til ca. 15 operatører

27 Virtuoso Eksklusivt medlemskap Opplæring av agenter erfarne agenter 1 mill reisende med inntekt på US$

28 Norway Travel Workshop – New York Samarbeid med National Geographic Årlig workshop for turoperatører Deltagelse av operatører Forhåndsbestilte møter Konsument arrangement

29 Turoperatørbearbeiding Samarbeid for økt turproduksjon og salg Salgsbesøk til utvalgte operatører Workshop i New York

30 Discover Norway Magazine 2 utgaver i året reisebyråagenter 400 turoperatører Distribuert per

31 E-nyhetsbrev Sendt til ca reisebyråagenter 400 turoperatører 10 ganger i året

32 32 Presse & Media NOK 54 mill forventet i 2009

33 Velkommen til USA! Hege V. Barnes – Tone Brunner –


Laste ned ppt "USA 2010. Det Amerikanske Reiselivsmarkedet..er et av de viktigste markedene for norsk reiseliv, målt i direkte verdiskapning og fortjeneste. Den amerikanske."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google