Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Rotary lys langs kanalen. Hva skal til for å lykkes?

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Rotary lys langs kanalen. Hva skal til for å lykkes?"— Utskrift av presentasjonen:

1 Rotary lys langs kanalen. Hva skal til for å lykkes?

2 En godt planlagt prosess. *En felles forståelse for: Sluttresultatet. Visjonen *Og veien dit. Organisering. Med detalj planlegging Markedsføring Og gjennomføring Og prosessen er like viktig som sluttresultatet

3 Prosessen. Slik vi ser den Jan Sverre:

4 Visjonen slik vi ser den Anders ! Slik ser vi for oss at det blir. Bilder kommer ! Og slik blir det ikke. Men det kommer til å ligne veldig. Og det blir MYE, MYE mer. Jobber du bare med hendene er du en arbeider. Jobber du også med hodet er du en handverker Jobber du i tillegg med hjertet er du en kunstner. Horten Rotary skal bli kunstneren.

5 Kanalen i mørke

6 Kanalen med Rotary lys.

7 Kanalen er verdensberømt i Horten. Nå utvider vi sier Berit !! Lys er mer enn fravær av mørke. Vi skal gjøre dette til en attraksjon. For de mange !

8 Veien videre: Beslutte i prinsipp: Ja ! Nei ! Tja ? Vi må vite litt mer! Kommer nå:

9 Målsetting: Skaffe lys langs kanalen Gjøre det så spesielt at det blir en attraksjon Gjennom prosessen skal vi: Skape intern begeistring Styrke kjenskap til og kunnskap om Horten Rotary klubb. Styrke klubbens omdømme på bred basis ved å framstå som moderne, handlekraftige, dynamiske, attraktive og engasjert. Tiltrekke nye medlemmer ved at de liker oss.

10 Er det mulig ? Om vi mener at dette er umulig Eller om vi mener at det er mulig Vil vi uansett hva vi velger: Få rett.

11 Neste steg !

12 Organisasjon. Så langt en komité med Anders. Jan Sverre. Morten. Berit og Alf. Prosjekt omfang vedtas og brytes ned i deler. Prosjektgrupper etableres for å sikre framdrift. Medlemmer blir med på de deler de har lyst til og mener de er best egnet til. Oppgaver fordeles. Trekke på egen og andres ekspertise innen ulike fagfelt? Som belysning. Detaljplan, budsjetter og framdrift utarbeides.

13 Ingen ting er hugget i stein. Det blir detaljplanene som bestemmer: Informasjon og markedsføring. Organisasjon. Omfang og utforming. Tillatelser og tilgivelser Alliansepartnere Finansiering Budsjetter. Framdrift. Lansering. Kontroll. Etterbruk. Og sikkert litt til ?

14 Det blir mange å påvirke mener Alf. Vi trenger en påvirknings strategi og en serie målrettede tiltak vi setter i gang til rett tid. En kampanje…som kommer av Engelske Campaign og betyr: Felttog. NB !!Rett tid og samlet framrykking mot gitte felles mål.

15 Hvem skal vi påvirke og hva skal vi si til hvem for å få dette til. Målgrupper. Alle som ser nytteverdi av dette: Oss selv. Vi må ha felles forankring. Vi trenger noen ildsjeler på enkelt områder. Myndigheter, politikere og fagfolk. Eierne av området. Planleggere. Alliansepartnere. Støttespillere. Store og små sponsorer. Media. Venner og bekjente. Byens befolkning må kjenne eierskap. Foreninger, bedrifter og organisasjoner også.

16 Argumenter. Hva vil vi oppnå? Hva skal vi si og: Hvordan skal vi si det og vise det. Hvordan forankre det i Rotary? Krever tung omtanke. Hva overbeviser hvem. Hva kan virke mot sin hensikt. Jobb for undergruppe.

17 Påvirknings tiltak. Lage presentasjon rettet mot alliansepartnere, støttespillere og store og små sponsorer. Lage et sett med ulike sponsor pakker rettet mot ulike grupper. Rotary Internasjonal støtte? Tvilsomt! Etablere pressekontakt med plan for 2år. Sikre kontinuitet gjennom løpende kontakt Etablere sosiale media. Webside. Facebookside. Nyhetsbrev for sponsorer Engasjere publikum bredt gjennom tiltak som skaper entusiasme, eierskap og inntekter.

18 Gjennomføring Praktisk. Teknisk. Kunstnerisk. Sponsor samarbeide. Økonomi. Lansering. Bruksområder Løpende informasjon og markedsføring. Besluttes basert på detaljplaner og rammer. Men ikke i vanlig Rotary tempo.

19 Blir dere med?

20 På dette !


Laste ned ppt "Rotary lys langs kanalen. Hva skal til for å lykkes?"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google