Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. ADMIN. & ØKONOMI 7. PILOTER 8. NETTSIDE 9. FSK SIKKERHET HAGL 2007.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. ADMIN. & ØKONOMI 7. PILOTER 8. NETTSIDE 9. FSK SIKKERHET HAGL 2007."— Utskrift av presentasjonen:

1 LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. ADMIN. & ØKONOMI 7. PILOTER 8. NETTSIDE 9. FSK SIKKERHET HAGL 2007

2 facts & figuresTEKNISK

3 TSB på Jarlsberg 1957 Foto: Harald Snæholm

4 TSB på Jarlsberg 1957 Harald Snæholm Foto fra Harald

5 1. Forlengede vinger 2. Forsterkede vingebjelker 3. 3-bladet propell 4. Endret cowling og luftinntak 5. Lydpotte 6. Bremser og hjul 7. Speedbrakes Modifikasjoner, oppgraderinger Forlengede vingetipper ble installert for: Økt totalvekt til 2950 lbs Bedre stig og stabilitet i stor høyde Kortere take off run 1 2 3 4 5 6 7 1

6 1.Spesial-dør 2.Interiørpaneler 3.Nye instrumenter 4.Nye dobbelt radioer 5. Sikkerhetsfastspenning 6. Beskyttelse for bensinvelger og flapshåndtak Modifikasjoner, oppgraderinger

7 Motor: Continental (Rolls Royce) 470 O 235 hk 5,7 liter 6 syl boxer 55L besin i timen

8 Rolls Royce Continental Teledyne O-470 250.000 NOK for 10’ på 20 min

9 Rolls Royce Continental Teledyne IO-550 G 500.000 NOK for t/r 10’ på 8 min

10 LN-TSB climb & descend chart ny V ne = 180 mph med forlengede vingetipper Descend mph IAS 50 100 mph 50 100 Climb 150120 50 10 20 30 40 mph 10 20 3500’ 3000’ 2500’ 2000’ 1500’ 1000’ 500’ f/min 1500’ 1000’ 500’ f/min mph IAS Vektor (bevegelses retning) Descend vinkler Stig vinkel T.Paulshus 29. april 2007 500 ft/min = 5,68 mph Typisk descend med speed brakes Best descend uten speed brakes eller Wing-X Typisk descend med speed brakes og Wing- X (ikke målt)

11 TSB= Grønn kurve Kilde: http://www.wingxstol.com/news.htmlhttp://www.wingxstol.com/news.html

12 CESSNA-182 A, 1957 LN-TSB m/Wing-X oppdatert 19. april 2003 2650 lbs 2100 lbs 1700 lbs 507090110130 (moment x 1000 x lbs”) 108122106 Center of Gravity envelope ObjektVekt kg lbs xArm “= Moment (lbs”) Fly, tomt 7301621+ 57,-+ 92397 Olje 10 22,5- 0,3- 6,75 Vingetipper 7,7 17+ 52+ 400 Flyger + front pax 186 410+ 12,2+ 5002 2 pax bak 186 410+ 20,3+ 8323 Fuel max, 55 Gal 150 330+ 15,8+ 5214 Bagasje 50 110+ 4,4+ 484 Sum (fullt fly) 1319,7 2917+111813,25 = alltid OK Hoppflyging med nye vingetipper: Fly, tomt 7301621+ 57+ 92397 Olje 10 22,5- 0,3- 6,75 Vingetipper 7,7 17+ 52+ 400 Flyger + hopper 1 2x93 410+ 12,2+ 5002 Hopper 2 og 3 2x93 410+ 16+ 6560 Hopper 4 bak 77 93 205+ 20,3+ 3239 Fuel, 166 liter (0,72 kg/l) 120 264,5+ 15,8+ 4179,1 Sum med wing-x1332,7kg2950 lbs+111770,35 x Tpau\19.04.2003\TSB.ppt VEKT OG BALANSE Data fra Owners Manual, side 4-2,3,4 Flyet tomt 730 kg/1621 lbs Max gross 1202 kg/2650 lbs Ny max gross med Wing-X = 2950 lbs (se vedl.) 2950 lbs Ny del av envelope 2917 lbs x

13

14

15


Laste ned ppt "LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. ADMIN. & ØKONOMI 7. PILOTER 8. NETTSIDE 9. FSK SIKKERHET HAGL 2007."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google