Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

www.visitoslo.com Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "www.visitoslo.com Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 Jørn Tore Persen

3 Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere hos VisitOSLO?

4 Nøkkeltall ,3 millioner unike besøkende –Forventer ca. 1,5 millioner i ,6 millioner sidevisninger 42 % norske besøkende 58 % internasjonale besøkende Kunden besøker i snitt 7-8 sider Nettstedet finnes på 6 språk

5 Nøkkeltall august unike brukere –Økning 38 % mot 2008 –Akk. jan-aug 1,1 mill 1,2 mill sidevisninger –Økning 25 % mot 2008 –Akk. jan-aug 8,2 mill 1.Norge 2.Italia 3.Tyskland 4.UK 5.Spania

6 Nytt på nett - online booking Nye pakker; show, teater og idrettsarrangementer Nytt design på booking portalen Ny handlekurv

7 Norgeskampanje

8 Facebook annonser 4000 klikk inn på bookingsidene. Annonsene eksponert for ca 12 mill ganger for interesserte brukere!

9 Finn.no – søkeord ”Oslo” i august 2 stk animerte bannere på finn.no/reise, søkeord Oslo, i august 09. Delte plasseringen med 2 andre aktører (visning hvert tredje klikk) Oslo er det mest søkte ordet i hele finn.no/reise

10 Adwordskampanje – kr (løper fremdeles) Konverteringspris nå nede på ”agentprovisjonsnivå” (dvs 5-7 % av hotellomsetning i pakkene) – og er dermed blitt en levedyktig kampanje også etter Norgeskampanjen 09! Eksempler på hvordan det kommer til syne i et Googlesøk

11 Nytt på nett – Mitt OSLO Brukerne kan laste opp bilder og skrive inn tips Innlogging Tips fra brukere i Oslo Vi henter innhold fra Facebook, Twitter, Flickr og YouTube. Brukere kan gi omtale og karakter Tommel opp/ned

12 Andre nyheter på nett Ny sightseeing kalender Nye skolesider Inspirasjonssider Bransjeweb –Hvem er hvem i VO? –Aksjonæroversikt –Tips om sosiale medier

13 Distribusjonspartnere - digitale Ny strategisk partner: CatchTheEye –Distribusjon til alle skjemer på Deli Delucca Andre samarbeidspartnere: visitnorway.com, finn.no, googlemaps.no, NRK Tekst-Tv, Oslo Puls, OSL Gardermoen

14 Nytt eNyhetsbrev til alle i VisitOSLOs bookingdatabase (tidligere bookingkunder)

15 Hva kommer i 2010? ? Flere og bedre pakkeløsninger Videreutvikle Mitt OSLO

16 Trafikk til VisitOSLO.com som responskanalwww.visitoslo.com Nyhetsbrev til 5000 personer Norgeskampanje, annonser på pakker –Aviser, Nettaviser, Google, Finn.no Aktiv deltakelse i nettsamfunn: –Facebook, Tripadvisor, Twitter med tips og svar på spørsmål

17 Trafikk til VisitOSLO.com Nye linker og deling av våre nettsider –Del på Facebook, Nettby, Digg. Delicious, My space, Twitter Fokus på strategiske partnerskap vs konkurenter Utveksling av digital informasjon

18 Hvorfor på ?www.visitoslo.com Bruk pengene på egen web Bransjerettet medium med utfyllende reise- og destinasjonsinformasjon Attraktiv målgruppe for tilbydere av opplevelsesbasert turisme Relevant synlighet og eksponering i mot unike brukere Varemerkebygging og representert der konkurrenter er plassert Generert trafikk til bedriftens hjemmeside Generert salg

19 Online annonsering 2010 Tre formater enkel, dobbel og skyskraper –Uten animasjon og flash Annonseweb Aksjonærrabatt Hotelløsninger

20


Laste ned ppt "www.visitoslo.com Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google