Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertMalin Berge Endret for 9 år siden
1
Mardi 9 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco1 IKT og Læring – Time 1
2
Mardi 9 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco2 Overview for idag Spørsmål, blogging (communication & learning material) Introduction: IKT og Læring? Hvorfor? Læringsteori: Syn på læring – for å sette læringsprosessen i gang + tips om Wordpress Læringsteori - gruppearbeid
3
Mardi 9 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco3 Spørsmål, blogging, osv.… Spørsmål? Blogging: en av flere måte å kommunisere på med meg ov hverdandre En av flere læringsmiddler: journal, arkiv, kunnskap utvikling, osv…
4
Mardi 9 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco4 IKT og Læring: Hvorfor? -a IKT og allestedsnærvær IKT I hverdags liv: jobb, hjemme, ferie(plan) IKT og globalisering: e-trade, e-learning for 5 kontinenter. Nye læringsbehov (IKT, språk, etc.)
5
Mardi 9 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco5 IKT og Læring: Hvorfor? -b Behov for Læring med/via/om IKT : Utvilkling (av) og selvtillit i egen kompetanse Utvikling av evnen til ansvarlig bruk av IKT som kommunikasjons- og læringsmiddel Generell oppfatelse, innsikt om IKT verden for lærings/undervisning og identitetsutivling
6
Mardi 9 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco6 Læringsteori: Syn på læring Bli bedre kjent med bloggskriving med en innlegg. Tips med Wordpress (blogsurfer, categories, link, private/offentlig) Innlegg om Syn på læring: Hva betyr å lære? Hvordan lærer man? Hvordan ville du beskrive en god lærer, en god student? Hvordan ville du beskrive en dårlig lærer/student? Ta i bruk egen erfaring fra skolen og universitetet, språklæring, eller annet. Dette trenger du ikke å ha offentlig om du ikke ønsker det.
7
Mardi 9 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco7 Læringsteori: Gruppearbeid Lenk mellom undervisning og læring – i 4 deler: 1. Les artikkel og forbed en muntlig presentasjon av artikkelen 2. Presenter artikkelen mens andre tar notater 3. Skrev innlegg om de 2 artiklene du hørte om 4. Kommenter en annens innlegg, nemlig sin hans/henne forståelsen av din innlegg.
8
Mardi 9 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco8 Læringsteori: Gruppearbeid Chandlers artikkel 1. Prøv å gi konkrete eksempler i de forskjellige delene 2. Hvordan kan man knytte teksten til læringssituasjoner?
9
Mardi 9 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco9 Læringsteori: Gruppearbeid Gremmos artikkel Rolle til erfaring Lærers/elev roller. Counsellor? Rolle til IKT Beliefs/representations? Metacognisjon Knytt teksten til din egen språklæring i klasserommet og/eller med bruk av IKT
10
Mardi 9 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco10 Læringsteori: Gruppearbeid Von Glasersfelts artikkel Kunnskapp Objektivitet/subjektivitet/intersubjektivitet? Beliefs/conceptions Sannhet Lærer og students roller Rolle til erfaring Metacognisjon Knytt teksten til din egen læringserfaring i klasserommet
11
Mardi 9 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco11 Læringsteori: Gruppearbeid sammenfatning : knytte samme de 3 artiklene Meaning construction Læring Subjektivitet/objektivitet Beliefs/conceptions (forforestillinger) IKT i læringsmiljø
12
Mardi 9 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco12 Læringsteori … Round 2 Neste gang: dyppere I begreppene Bruk av deres innlegg fra i dags jobb Armstrongs og Laurillards tekster
13
Mardi 9 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco13 Read from you online…
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.