Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertHedda Mathisen Endret for 9 år siden
1
Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011
2
Målsetning for dagen Innblikk i sosiale medier Hva er det? Hvorfor er det nyttig for Rotary? Hvordan ta det i bruk?
3
Hva er sosiale Medier? Nettsamfunn er et virtuellt møtested der brukere som har opprettet en profil utveksler og deler informasjon, erfaringer og opplevelser. Innhold er enten selvgenerert eller generert av tredjepart og deles fritt.
4
Hva er sosiale Medier? LinkedInFacebook Twitter
5
Facebook tar over verden Facebook har på syv år fått 600 millioner brukere, blitt verdens mest besøkte nettsted og har gått fra å være et prosjekt på gutterommet til et selskap verdt mer enn 50 milliarder dollar. Om du tror Facebooks vekst er i ferd med å snu, må tro om igjen - Facebooks vekst har så vidt begynt - Facebook vil ta over verden! Kilde: IMNA
6
Hvorfor sosiale medier? Involvere Promotere Rekruttere Innovere Etablere Analysere Eksponere Informere
7
Hvorfor sosiale medier? Gjennomsnitsalder (globalt): LinkedIn – 39 år Facebook – 33 år Twitter – 31 år
8
Hvorfor sosiale medier? Antall brukere Norge: LinkedIn – 0,4 mill (januar 2011)* Facebook – 2,53 mill (mars 2011)** Twitter – 0,2 mill (januar 2011)*** Kilde: * Synlighet **Halogen, ***Synlighet
9
Målsetningen Å få flere Rotaryklubber til å ta i bruk sosiale medier fordi: Teknologi endrer folks måte å kommunisere på. Rotary må møte denne utfordringen Eksisterende medlemmer får utvidet opplevelse av Rotary gjennom sosiale medier (med på å styrke klubbene og den enkelte) Bruk av sosiale medier som Linkedin styrker yrkesfokuset Aktiv bruk av sosiale medier forsterker den offentlige oppmerksomhet og Rotarys profil Sosiale medier er en ny rekrutteringskanal for Rotary som møter yngre på deres arena
10
Hvordan bruke sosiale Medier? 4 enkle steg for å ta i bruk sosiale medier: 1. Planlegge 2. Bygge 3. Markedsføre 4. Evaluere
11
1. Planlegge 1. Hva er klubbens målsetning på sosiale medier? 2. Hvilken identitet har klubben som skal kommuniseres? 3. Hvem kan gjøre jobben?
12
2. Bygge Bygge erfaringer og start i det små Bygge innhold Bygge et nettverk av ”followers” eller medlemmer
13
3. Markedsføre Del link på nettsiden, presentasjoner og andre virtuelle grupper Få alle til å dele lenker Lage ”business card” med link på Snakk om det!
14
4. Måle Måle antall medlemmer/ followers Hvem er medlemmene? Måle antall innlegg og respons Hva er followers interessert i? Vurdere resultater i forhold til målsetningen
15
Her finner du Oslo Rotary
16
Her finner du Oslo Rotary Informasjon
17
Her finner du Oslo Rotary Bilder
18
Her finner du D 2310
19
Eksempel på event
20
Spørsmål ?
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.